شهری

اعضای جوان مرگ مغزی بجنوردی جان هفت بیمار را نجات داد

کد خبر : 49338

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای جوان ساکن بجنورد که پس از ۲۰ روز از آغاز زندگی مشترکش به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن دچار مرگ مغزی شده بود، به هفت بیمار نیازمند عضو اهدا و پیوند شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی افزود: در هزار و دویست و چهل و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم “علی بادپروا”، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه های این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۲۶ ساله و یک زن ۴۲ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند، اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد مرحوم بادپروا در بیمارستان منتصریه به بانویی ۴۲ ساله ساکن مشهد و قلب وی در بیمارستان امام رضا (ع) به مردی ۳۴ ساله ساکن مشهد اهدا و پیوند شد.

دکتر خالقی بیان کرد: قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

برادر “جانبخش علی بادپر” گفت: برادرم به همراه همسرش که ۲۰ روز از جشن ازدواجشان گذشته بود، با گاز منوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که همسرش در همان زمان فوت کرد و برادرم نیز دچار مرگ مغزی شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مراحل قانونی و تایید مرگ مغزی با رضایت کامل اعضای خانواده اعضای بدن ایشان به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن