شهری

جاده های شمالی خراسان رضوی بارانی و مه آلود است

کد خبر : 49185

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی در پی بارش باران و مه غلیظ طی صبح امروز چهارشنبه جاده های شمالی استان لغزنده و مه آلود گزارش شده است.

به گزارش صبح مشهد، جعفر شهامت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بارش مقطعی و متناوب باران در شهرستانهای قوچان، درگز، مشهد، کلات و چناران موجب لغزندگی سطح جاده ها در این مناطق شده است.

وی ادامه داد: مه غلیظ در جاده های درگز – قوچان محدوده گردنه تیوان، مشهد- کلات محدوده گردنه گوجگی و مشهد – سرخس در محدوده گردنه مزداوند موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون ترافیک در مسیر مشهد -چناران در محدوده سه راهی فردوسی سنگین گزارش شده اما ترافیک در سایر جاده های استان عادی و روان است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی سامانه های بارشی امروز چهارشنبه به شکل رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و افزایش ابرناکی نیمه شمالی استان را تحت تاثیر قرار می دهد و بر این اساس آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن