دانش و فناوری

دستاورد تلگرام از فیلترینگ!

کد خبر : 49125

در روزهایی که محدودیت های فیلترینگ بسیاری از مردم و کسب و کارها را کلافه کرده گزارش مرکز پژوهش بتا از افزایش دو برابری بازدید ایرانیان از پست‌های تلگرامی جالب توجه است.

به گزارش صبح مشهد، این گزارش نشان می‌دهد از نیمه شهریور تا نیمه مهر ۱۴۰۱، بازدید از پست‌های تلگرامی، رشدی بیش از دو برابر داشته است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فیلترینگ از اواخر شهریور گسترده‌تر شده و به سختی می‌توان از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کرد.

با وجود فیلتر بودن تلگرام، میزان بازدید از پیام‌ها و پست‌های این پیام رسان از حدود ۱/۲میلیارد بازدید در بازه زمانی ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور، به حدود ۲/۸ میلیارد بازدید در فاصله ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر افزایش یافته و بیش از دو برابر شده است. در خبری که همین اواخر هم بازتاب زیادی داشت این روزها کاربران زیادی بر اثر فیلترینگ واتس‌اپ، به تلگرام روی آورده‌اند.

اگر قرار بر فیلترینگ دایمی واتس‌اپ باشد، کاربران میان این دو پیام‌رسان، تلگرام را انتخاب می‌کنند؛ چرا که این پیام‌رسان کیفیت بالاتر، امنیت و ویژگی‌های بهتری نسبت به واتس‌اپ دارد کاربری نوشته: کسی می دونه این محدودیت های اینترنتی جز افزایش استفاده از فیلترشکن چه تاثیری داشته؟!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن