اجتماعی

دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام به نمایندگی از (شش) نهاد مدنی بین المللی اسلامی خطاب به دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، سران ملت ها و بزرگان جهان اسلام تاکید کرد:

حل مشکلات جهان اسلام بدون همبستگی و همکاری کشورهای اسلامی مقدور نیست

کد خبر : 49052

به گزارش صبح مشهد به نقل از آژانس بین المللی خبری سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام، علی کهنمویی مشاور شخص سازمان ملل در خصوص مسایل جهان اسلام افزود: سه موضوع فلسطین، دخالت قدرت های بزرگ در مسائل داخلی مسلمانان، و ضرورت پیشرفت های علمی و اقتصادی، مهم ترین موضوعات جهان اسلام است که باید به ان پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه حل این مشکلات بدون همکاری و همبستگی میان کشورهای اسلامی مقدور نیست، به آوارگی هفتاد ساله فلسطینیان اشاره کرد و گفت: فلسطین از زخم های مزمن جهان اسلام است و این موضوع باید به طور جدی در دستور کار کشورهای اسلامی قرار بگیرد.

علی کهنمویی رئیس دادگاه بین المللی غیر دولتی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام- راهکارهای رویارویی با چالش های امت رسول مکرم اسلام (ص ) را بیان و افزود: برخی از برنامه های لازم برای روبرو شدن با انواع فتنه ها باید بررسی و گفتمان سیاسی و دینی امت اسلامی هم با خردورزی و منطقی بودن تصمیمات در زمینه های سیاسی و بین المللی انجام شود.

علی کهنمویی به سران وملت های کشورهای اسلامی توصیه نمود که تعریف دقیقی از مفاهیم اسلامی داشته باشیم و سوء تفاهم ها را از بین برده و برای مواجهه با یک دشمن مشترک و قوی نیروهای خود را متمرکز کنیم.

وی در خاتمه به همه برادران مسلمان تاکید نمود که به گواهی تاریخ هرگز دشمنان دین ما دوست ما نبوده اند : اجتماع مؤمنان را موجب خیر و برکت و نزول رحمت الهی دانسته و تفرقه و اختلاف را سرچشمه همه مشکلات مسلمانان اعلام نمود‌.

از طرف :

جمعیت حقوق دانان مدافع حقوق بشر (محب)

اتحادیه جهانی حقوق دانان مستقل مسلمان

سازمان مستقل بین المللی حقوق بشر امت واحده جهان اسلام

دادگاه بین المللی غیر دولتی حقوق بشر امت واحده جهان اسلام

مرکز حقوق بین الملل لاهه (دفتر سوئید ودفتر لاهه )

مرکز بین المللی حقوق کیفری گروه (ب )سازمان ملل

علی کهنمویی دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام (KUNS)

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن