شهری

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی پاسخ داد

دلیل افزایش تقاضای بلیت قطار چیست؟

کد خبر : 53296

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: عرضه بلیت قطار هیچ تغییر نکرده و کم نشده، بلکه تقاضای این بخش به دلیل عرضه پایین بلیت‌های هواپیمایی زیاد شده است.

به گزارش صبح مشهد، فرهاد دوایی در گفت‌وگو با خبرنکار ما در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا برای بلیت‌های قطار اظهار کرد: همانند بلیت‌های هواپیما درخواست‌ها برای بلیت‌های قطار نیز زیاد است و عرضه و تقاضا برای بلیت‌های قطار همخوانی ندارد. مسافرانی که از هواپیما بازمانده‌اند سراغ قطار می‌آیند و با ظرفیت تکمیل قطارها روبرو می‌شوند که باعث می‌شود بلیت‌های قطار هم کمیاب به نظر برسد.

وی در خصوص میزان خریداری بلیت‌های قطار توسط آژانس‌های خدمات مسافرتی در زمان پیش‌فروش بلیت‌ها خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد بلیت‌های قطار در زمان پیش‌فروش به آژانس‌ها اختصاص داده شده، اما به دلیل تقاضای زیاد شاید هر آژانس نهایتا بتواند صندلی‌های یک کوپه را خریداری کند که در برخی مواقع بلیت‌های یک کوپه نیز به سختی پیدا می‌شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: سیستم ریلی با وجود عرضه پایین بلیت‌های هواپیما باز هم کمک خوبی به جابجایی مسافران می‌کند، اما تقاضاها در حدی زیاد شده که توان پاسخگویی به تمام مسافران را ندارد.

دوایی گفت: با وجود هجمه مسافران پروازی به بخش ریلی این موضوع به چشم می‌آید که عرضه بلیت‌های قطار کاهش پیدا کرده، اما عرضه بلیت‌های قطار هیچ تغییری نکرده است.

وی یادآور شد: حل این موضوع نیاز به حضور و همت دولت دارد و باید دولت پای کار آمده و برای حل این معضل اقداماتی انجام دهد تا مردم در هیاهوی تهیه بلیت نباشند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر یکی از معضلات اصلی شرکت‌های هواپیمایی واردات قطعات هواپیما به ایران است. دولت باید قطعات ایرلاین‌ها را تامین کند، چراکه قطعات بسیار گران هستند و ایرلاین‌ها از پس خرید این قطعات بر نمی‌آیند. دولت باید کمک کند تا ایرلاین‌ها بتوانند قطعات مورد نیاز خود را از طریقی وارد کشور کنند.

دوایی تاکید کرد: در حال حاضر خطوط ریلی کشور و قطارها برای حل مشکل ایرلاین‌ها بیشترین خدمات را ارائه می‌کنند و مشکلات ایرلاین‌ها نیز تنها با واردات قطعات به کشور حل خواهد شد.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن