اسلاید شویادداشت روز

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

برای احزاب شناسنامه‌دار مجوز برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز صادر شود

کد خبر : 48998

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به لزوم تعیین مراکزی برای برگزاری تجمعات مردمی، گفت: علاوه بر این، مجوزهای لازم هم باید برای برگزاری تجمعات صادر شود، خصوصا اگر احزاب شناخته‌شده درخواست مجوز برای برگزاری تجمعات مردمی کنند، این مجوزها باید صادر شود.

به گزارش صبح مشهد، رحیم نوروزیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لزوم فراهم آوردن بسترهای لازم برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز با توجه به قانونی بودن این تجمعات طبق اصل ۲۷ قانون اساسی، اظهار کرد: تاکنون فراهم نبودن بسترهای لازم برای برگزاری تجمعات، آسیب‌های زیادی را برای کشور ایجاد کرده است. ما باید بپذیریم که تا کنون در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و اجرای آن‌ها، مشکلاتی داشته‌ایم.

وی افزود: اگر ما فکر کنیم هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و تا کنون تمام اقدامات انجام شده، درست بوده است، وضعیت کشور پیچیده‌تر خواهد شد؛ چراکه تنها در صورتی که وجود مشکلات را بپذیریم، درصدد حل آنان برمی‌آییم و حق اعتراض را به مردم و منتقدین می‌دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر هر بار پس از فروکش کردن اعتراضات، مطالبات و مشکلات مردم را فراموش کنیم و در جهت حل آنان اقدام نکنیم، این دور باطل همین طور ادامه پیدا خواهد کرد و نارضایتی‌های مردم افزایش می‌یابد.

فرماندار اسبق مشهد بیان کرد: در دولت قبل از شورای تامین شهرستان‌ها و استان‌ها خواسته شد مراکزی را که فکر می‌کنند برای برگزاری تجمعات مناسب است، پیشنهاد دهند و مراکزی هم که از طرف استان‌ها پیشنهاد شد، عمدتا استادیوم‌ها و میادین خاص بودند. البته باید توجه داشت که علاوه بر این، مجوزهای لازم هم باید برای برگزاری تجمعات صادر شود، خصوصا اگر احزاب شناخته‌شده درخواست مجوز برای برگزاری تجمعات مردمی کنند، این مجوزها باید صادر شود.

نوروزیان ضمن انتقاد از عملکرد یک طرفه برخی رسانه‌ها در طی سال‌های اخیر، تصریح کرد: اگر در این رسانه‌ها فرصت اظهار نظر به تمام طیف‌های سیاسی داده می‌شد، الآن شرایط به این شکل نبود. ما باید بتوانیم صدای منتقدین دلسوز را گوش کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: یکی از مقدمات برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز، این است که در انتخابات‌ها به تمام جریانات سیاسی اجازه حضور داده شود و همچنین در نحوه‌ برخورد با رسانه‌ها اصلاحاتی صورت گیرد. اگر چنین شد و به گروه‌های سیاسی هم اجازه اظهار نظرات کارشناسانه داده شود، سپس باید با تعیین مراکزی برای برگزاری تجمعات مردمی، اجازه اعتراضات مسالمت‌آمیز داده شود.

نوروزیان تاکید کرد: توجه به رای اکثریت، مبنای انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام(ره) بوده و در دین اسلام نیز بر آن تاکید شده است. اگر رای مردم مورد توجه قرار گیرد، حتما مشکلات حل خواهد شد.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن