اجتماعیاخبار مهم

پزشکان عمومی بیشترین خدمات، کمترین شکایات و کمترین درآمد

کد خبر : 20408

سازمان های بیمه گر اگر سهم خود را افزایش دهند، فشار کمتری به مردم و جامعه پزشکی وارد می شود.

هنوز جامعه پزشکی مطالبات سال ۹۷ و بخش هایی از ۹۶ را دریافت نکرده است، لذا در خصوص تعرفه های پزشکی باید منصفانه نگریست و مجموعه ای از شرایط با هم سنجیده شوند.

نشست خبری رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، دکتر علی بیرجندی نژاد اظهار کرد: ۴۵۰۰ پزشک عمومی در مشهد داریم که فقط ۵۰۰ نفر آنها دارای مطب هستند.

وی افزود: از این تعداد حدود ۸۰۰ پزشک عمومی در حوزه کلینیک‌های ترک اعتیاد و ۷۰۰ نفر نیز در اورژانس‌های بیمارستانی مشغول فعالیت هستند و۲۵۰۰ نفر اصلاً فعالیت پزشکی ندارند که این به دلیل هزینه‌های بالای مطب داری و در آمدهای اندک در این حوزه است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: بر اساس قانون هر خدمتی دارای هزینه است و برای با کیفیت ارائه شدن خدمت باید هزینه متناسب با آن در نظر گرفته شود تا هم بیمار و هم پزشک متضرر نشود.

وی گفت: یک پزشک عمومی با سابقه ۱۵ ساله در سال گذشته درآمدی سالیانه معادل ۶۴ میلیون تومان داشته است و هزینه‌های این پزشک نیز برای منشی، انرژی، اجاره، شهرداری نیز معادل ۵۰ میلیون تومان بوده است که با این شرایط اکثر پزشکان عمومی مطب‌های خود را تعطیل کرده اند.

بیرجندی نژاد تصریح کرد: هزینه‌های پزشکی رشد بسیاری داشته است ولی درآمدها متناسب با آن رشد نداشته است و سازمان‌های بیمه گر باید در این حوزه ورود بیشتری داشته باشند تا هم برای پزشک توجیه فعالیت داشته باشد و هم بیماران فشاری متحمل نشوند.

وی بیان کرد: تأمین اجتماعی ۱۵ ماه پرداختی عقب افتاده دارد و همکاران ما در بیمارستان‌های دولتی نیز ۱۵ ماه کارانه عقب افتاده دارند.

وی همجنین گفت: پزشکان عمومی ۶۰ درصد جامعه پزشکی را تشکیل می دهند که بیشترین خدمات، کمترین شکایات و کمترین درآمد را دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: در سال گذشته یک مورد ابطال پروانه برای کل کشور در مشهد صادر شده است و چندین حکم کوتاه مدت برای عدم طبابت نیز صادر شده است.

بیرجندی نژاد گفت: یکی از راهکارهای مهم برای تعادل بخشی درآمد پزشکان اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است که در سال‌های اخیر بنا به دلایل فرهنگی موجود بین خانواده‌های ایرانی این طرح موفقیت نداشته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن