اجتماعیاسلاید شو

طاهره کاهانی رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد مطرح کرد:

آرایشگری بانوان یک شغل تجاری نیست بلکه خانگی است/ هدفم حمایت از بانوان کارآفرین و کسب و کار سالم در راستای قانون است

کد خبر : 45547

در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گذاری شده، شعار من همچنان حمایت از بانوان کارآفرین و راه اندازی کسب و کار سالم در رشته مهارت صنعت زیبایی و آرایشگری درجهت توسعه ،ترویج وگسترش کارآفرینی است.

مصاحبه: سید محمد محمدی

رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد با بیان اینکه سال ها در این حوزه فعالیت و تلاش زیادی برای ارتقای مهارت همکارانم داشته ام گفت: هرچه همکاران ما بیشتر ارتقای شغلی داشته باشند، آسیب کمتری به مجموعه واحدصنفی خودو به مشتری می زنند.

به گزارش صبح مشهد، بانو طاهره کاهانی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: عدم آگاهی در بعضی از مسائل باعث آسیب های اجتماعی می شود. به همین دلیل در راستای ارتقای شغلی و مهارتی آنها ما مربیان و مدیران توانمندی را دراین شهر داریم که می توانند دیگران را نیز در رشته های تخصصی زیبایی ارتقاء بدهند.

رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد اظهار کرد: در درجه اول باید در مشهد آموزش را نهادینه کنیم که از سراسر کشور باتوجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در شهر مشهد حضور پیدا کنند. این شبکه هم اندیشی در این حوزه باید طبق قانون انجام شود که البته حمایت مسئولین جهادی ما رامی طلبد.

وی بیان کرد: آرایشگرهای ما برای یادگیری رشته های تخصصی در زمینه آرایشگری به آموزشگاههای مراقبت وزیبایی مراجعه می کنند و ما باید زمینه های بهترین آموزش های  متد روز را با اساتید داخلی و بین المللی فراهم کنیم تا شهرمان به برکت وجودبارگاه ملکوتی ثامن الحجح (ع)مرکز آموزش درحوزه زیبایی قرارگیرد.

کاهانی افزود: در سال گذشته در جهت مطالبات بانوان آرایشگر فعالیت ها و پیگیری هایی را چه بصورت حضوری و چه ازطریق مکاتبات برای بهبود وضعیت صنفی ومعشیتی بامسئولین استانی و کشوری داشته ام از جمله دیدار با معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان وخانواده و حضور سرکار خانم مهندس طهماسبی مدیرکل محترم دفتر زنان و خانواده دراستانداری خراسان رضوی و فرماندارمحترم مشهد وسرکارخانم دکترسلیمی عضو محترم شورای اسلامی شهرمشهد و رئیس کمیسیون خانواده ودیگر ادارات وارگانهای مربوطه در خصوص اشتغال و کارآفرینی و نقش بانوان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی و توانمندی سازی بانوان موضوعات ارزشمندی مطرح گردید.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی آرایشگاه های بانوان مشهد در خصوص مشکلات مالیاتی این صنف ادامه داد: مشکلات اعضای ما در حوزه مالیاتی و قانون اصلاح شده مالیات از سال ۹۸ تشخیص ممیز به صورت علی الراس نیست وفقط بامستندات و ارزش منصفانه و عادلانه توسط اداره مالیاتی بررسی شود.

کاهانی تصریح کرد: مطالبات ما درحمایت ازکسب وکار بانوان می باشد و سالن هایی که در اثر تعطیلی کرونا ورشکست کرده اند و توان پرداخت اجاره مکان سالن خود را نداشته اند نباید رها شوند و باید حمایت کنیم.

وی ادامه داد، در حوزه آموزش نیز در سال گذشته ما کارگاه های آموزشی زیادی در حوزه های مختلف صنفی و تخصصی و همچنین حوزه آسیب های اجتماعی با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه ها برگزار کردیم.

وی افزود: وبینار آموزشی درحوزه مالیاتی باحضوررئیس گروه حسابرسی مالیاتی جهت آشنایی باقوانین مالیاتی ؛ قوانین کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ ؛ قوانین بانکی با حضور اعضای انجمن برگزار نمودیم .

رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد در بخش دیگر مصاحبه گفت: کارآموزانی که دوره های آرایش دائم رادرآموزشگاههای مراقبت وزیبایی میگذرانند و پس از پایان دوره آموزشی موفق به اخذ گواهینامه آرایش دائم (تاتو)می گردند درحمایت ازاین کارآموزان و ورود آنهادر بازار کسب وکار انشاء الله باید پیگیری هایی صورت گرددتامجوز مربوط به این رسته شغلی به صورت جداگانه ماننددیگرخدمات آرایشی برای کسانی که داوطلب گرفتن پروانه کسب می‌باشند صادرگردد.

کاهانی تاکید کرد: ما جزو مشاغل سخت و زیان آور هستیم و کسانی که در صنعت آرایشگری مشغول به کار هستند با توجه به نداشتن بیمه تامین اجتماعی بعد از سال ها کار هیچگونه حقوق و مزایا و بازنشستگی ای ندارند، لذا از مسئولین جهادی و دولت محترم سیزدهم بویژه شخص آقای رئیس جمهور تقاضا دارم با همکاری کمسیون های مجلس شورای اسلامی قوانین سخت فعلی را اصلاح و امید و انگیزه کارآفرینی و حمایت از بانوان مظلوم صنف آرایشگر را در راس اقدامات خود قرار دهند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر شهرداری در بعضی از مناطق فشار زیادی را به مجموعه های صنفی بانوان آرایشگروارد می کند. اگر شهرداریها واداره دارایی وبعضی ازادارات وارگانهای ذیربط نگاه خاص تر و حمایت گونه ای را به صنف بانوان آرایشگر داشته باشند اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.
جهت اطلاعات بیشتر از فعالیت ها و اقدامات خانم کاهانی پیج ایشان در اینستاگرام را دنبال کنید
https://instagram.com/kahani.anjoman?utm_medium=copy_link

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن