پایتخت فرهنگ اسلامی

تدارک پنج مرکز اسکان متمرکز ویژه زائران دهه پایانی صفر

کد خبر : 48857

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: آستان قدس رضوی پنج مرکز اسکان متمرکز در مشهد برای زائران دهه پایانی صفر را در نظر گرفته است.

به گزارش صبح مشهد، محمدحسین استادآقا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مراکز اسکان متمرکز شامل ورزشگاه امام رضا(ع)، اردوگاه نجمه خاتون، میدان شهدا، خیابان شهید شوشتری و خیابان شهید حججی مشهد است در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: در این ایام زائرشهر و زائرسرای رضوی نیز در خدمت زائران و عزاداران دهه پایانی صفر خواهد بود.

استادآقا ادامه داد: همچنین ۳۰۰ موکب برای خدمت رسانی به زائران توسط آستان قدس رضوی پیش‌بینی شده است که ۱۵۰ موکب در مسیرهای بین جاده‌ای منتهی به مشهد خواهد بود.

به گفته وی، همچنین در مرزهای میرجاوه و ریمدان برای زائران پاکستانی و در مرز دوغارون برای زائران افغانستانی موکب خدمت‌رسانی برپا می‌شود.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده آستان قدس رضوی در اربعین امسال هم گفت: این آستان برای پذیرایی از زائران اربعین ۲ و نیم میلیون وعده غذایی و ۲ و نیم میلیون آب معدنی توزیع کرد.

وی افزود: در تمام مرزهایی که زائران داخلی و خارجی به مقصد عراق رهسپار شدند، موکبهای آستان قدس رضوی نیز برپا شد. همچنین در ایام اربعین در مرز عراق سه دستگاه اتوبوس بیمارستانی هم برای ارائه خدمات سلامت حضور داشت.

استادآقا اظهار داشت: در پویش نذر آب، با مبالغی که مردم اهدا نمودند نیز ۱۰ میلیون بطری آب معدنی و چهل هزار قالب یخ خریداری و بین موکبها و عزاداران توزیع شد.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی اظهار داشت: با حضور ۵۰ خادم حرم مطهر رضوی در ۴۰۰ موکب عراق، از خدمتگزاران این مواکب تقدیر شد و بعد از ماه صفر نیز از مسوولان مواکب فعال ایرانی و عراق تجلیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی هم گفت: هشت هزار و ۸۰۰ کوله پشتی و لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند برای مصرف یک سال تحصیلی آنها آماده و در حال توزیع است. از این تعداد هزار و ۵۰۰ بسته مربوط به حاشیه شهر مشهد و بقیه برای سایر استانها است.

طبق اعلام مسوولان پیش‌بینی می‌شود در دهه آخر ماه صفر امسال ۶ تا هشت میلیون زائر به مشهد مشرف شوند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن