اقتصادی

معاون وصول مطالبات و اجرا مدیریت امور شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد:

مشتریان بانک کشاورزی تولید را با پرداخت به موقع اقساط حمایت کنند/ مهلت استفاده از مزایای طرح وصول تا پایان مهر است

کد خبر : 48853

امسال منابع محدود داشتیم که موضوع باعث می شد ما نتوانیم بحث بخشودگی برای تسهیلات را اجرا کنیم که با اجرا این طرح  ۶ درصدی دیر کرد شامل بخشودگی قرار می‎گیرند و بانک می تواند تا ۵۰ میلیون تومان جریمه مشتریان را شامل بخشودگی قرار دهد و  این امکان تا پایان مهر است.

معاون وصول مطالبات و اجرا مدیریت امور شعب بانک کشاورزی استان گفت: با مدیریت شایسته و درایت جناب آقای حسین نفتی مدیر محترم امور شعب ، رتبه خراسان رضوی در بین امور شعب کشور به هفتم و ارتقای خوبی رسیده که قبلا در جایگاه سی و یکم کشوری بودیم.

سید مجتبی مدنی بجستانی روز چهارشنبه در گفتگو با صبح مشهد اظهار کرد: پرداخت تسهیلات، عمده ترین کار یک بانک است و این موضوع مستلزم داشتن منابع است.

وی ادامه داد: بخش عمده منابع ما پولی است که به مشتریان پرداخت کرده ایم و اگر این پول وصول نشود  و به چرخه بانک بازنگردد امکان پرداخت تسهیلات برای بقیه وجود نخواهد داشت.

معاون وصول مطالبات و اجرا مدیریت بانک کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: در خواست ما از همه مشتریان و دریافت کنندگان تسهیلات این است که تعهدات خود را در سررسید خودش  پرداخت کنند که ما نیز آمادگی برای پرداخت مجدد تسهیلات داریم.

مدنی بجستانی با بیاین اینکه فعالیت و گردش بانک به همین منوال است که تسهیلات پرداخت کنند وصول کند و مجدد پرداخت کنند، تصریح کرد: این  موضوع رونق اقتصادی را ایجاد می‌کند برای آنهایی که استحقاق و زمینه اش را دارند، بخصوص در دوره مدیریت جدید بانک کشاورزی در خراسان رضوی حجم پرداختها بیشتر شده روان تر شده است.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که نیازهایی که مشتریان، کشاورزان و تولید کنندگان دارند برآورده کنیم و در همین جهت طرح وصول برای حمایت از تولید در بانک کشاورز کشور طراحی شده و از ۲۰ شهریور ماه در سطح کشور اجرا می شود.

معاون وصول مطالبات و اجرا مدیریت بانک کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه مهلت استفاده از طرح تا آخر مهر ماه است، افزود: که ما درخواست مان از مشتریان این است که این فرصت کوتاه را غنیمت به شمارند و از تسهیلات این طرح بهره مند شوند.

مدنی بجستانی با اشاره به اینکه این طرح علاوه بر اینکه امکان پرداخت تسهیلات را برای مشتریان بانک کشاورزی  فراهم شده یک سری مزایایی هم دارد، گفت: اولین مزیت این طرح پیش بینی شده ارائه تسهیلات  برای کشاورزان است.

وی ادامه داد: ما امسال منابع محدود داشتیم که موضوع باعث می شد ما نتوانیم بحث بخشودگی برای تسهیلات را اجرا کنیم که با اجرا این طرح  ۶ درصدی دیر کرد شامل بخشودگی قرار می‎گیرند و بانک می تواند تا ۵۰ میلیون تومان جریمه مشتریان را شامل بخشودگی قرار دهد و  این امکان تا پایان مهر است.

معاون وصول مطالبات و اجرا مدیریت بانک کشاورزی خراسان رضوی  با بیان اینکه  با توجه به اینکه سال گذشته با خشکسالی مواجه بودیم عذر کسانی که شامل بخشودگی قرار گرفتن از نظر بانک موجهه بوده است، خاطر نشان کرد:  سرمایه در گردشگر مزیت دیگر این طرح است به این صورت که اگر قسط آخر به صورت نقدی پرداخت کنند اگه میانگین داشته باشند صددرصد اگر نه ۸۰ درصد تسهیلات جاری پرداخت می شود، که این موضوع اختصاص به بخش کشاورزی ندارد هم داخل بخش کشاورزی و هم خارج از بخش کشاورزی این امکان را فراهم کردیم به آنها تسهیلات جدید بدهیم.

مدنی بجستانی با بیان اینکه  بعضی از پرونده‌ها به دلیل عدم پرداخت بدهی  خود در وضعیت حاد قرار دارند و برای آنها  اجرا حکم صادر شده اند بیان کرد: این پرونده‌ها اگر تسویه کنند باز امکان پرداخت تسهیلات به مبلغی که مانده را دارند ما می توانیم معادل مبلغ باقی مانده پرداخت کنیم این امکان خوبی است برای پرونده های اجرایی به خصوص پرونده‌های که به مرحله مزایده نرسید و عملا اداره ثبت هزینه اجرا را هم حذف می‌کند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۷۹/۶درصد  در بخش کشاورزی۶/۱۵ خارج از بخش و ۷/۴ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است و امسال ۴۹ هزار ۶۶۳ نفر از ابتدای امسال تا کنون مبلغی بالغ بر ۴۷ هزار ۳۴۹ میلیارد ریال  تسهیلات دریافت کرده اند.

معاون وصول مطالبات و اجرا مدیریت بانک کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سال گذشته هم ۴۸ هزار و ۱۴۵ فقره مشمول «بنده خ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه شدند براساس این بند بانک فقط اصل تسهیلات را می‌گیرد، سود و جریمه بخشیده می‌شود.

مددنی بجستانی ادامه داد: ۴ هزار و ۲۸۳ میلیون ریال مبلغ سود و جریمه که تاکنون مورد بخشودگی قرار گرفته است و تسهیلات که به آن مساعدت شده ۹ هزار و ۸۵۸ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی در خدمت مشتریان و کشاورزان بوده است تا جای اگر این ارقام را با بانک‌های دیگر مقایسه کنید قابل مقایسه نیست، بیان کرد: همچنان «بند خ» برای اقساط ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و ما اعتبار داریم در این بند نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نیست و با مراجعه به بانک و امضائ قرار داد اصل وام تمدید می‌شود به علاوه سود و جریمه قبلی هم مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

معاون وصول مطالبات و اجرا مدیریت بانک کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه  پیش بینی ما این است به صددرصد اهدافمان برسیم، بیان کرد: امسال هم حدود پنج هزار و ۴۰۰میلیارد ریال مطالبات معوق داریم که انتظار داریم حداقل  ۲۰ درصد این مطالبات را کاهش بدهیم.

مددنی بجستانی با اشاره به این که خراسان رضوی استان بزرگی است اما نسبت به وسعت جغرافیا مطالباتمان خیلی زیاد نیست، تصریح کرد: عمل کرد ما در دوسال گذشته باعث شده این مطالبات ساماندهی شود و رتبه ما در وصول در سطح کشور پنجم برسد.

وی بیان کرد: ما از رتبه سی و  یکم  که در حال حاضر به  رتبه هفتم کشور دست یافتیم به علاوه در همه بخش‌ها ما رشد خیلی خوبی داشته‌ایم و این برای استان یک اعتبار موقعیتی ایجاد کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن