زندگی

شوهرم می گوید من برایش جذاب نیستم!

کد خبر : 35395

ازدواج کردم که خوشبخت شوم اما شوهرم خانواده‌دوست نیست. حتی در این شرایط کرونایی که باید بیشتر ساعات روز در خانه باشد، می‌رود رفیق‌بازی. به نیازهای عاطفی من توجهی ندارد. می‌گوید که من برایش جذاب نیستم.

صبح مشهد– نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی مشاور خانواده

مخاطب گرامی، شما هرچه زودتر باید به فکر حل این مشکل باشید و حتما از شوهرتان بخواهید که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خطراتی که سلامت شما و فرزندتان را تهدید می‌کند، جلوگیری کند. با این حال و ابتدا درباره مسئله رفیق بازی همسرتان چند موضوع اساسی باید بررسی شود. چرا همسرتان وقت زیادی را با دوستانش سپری می کند؟ علت این که دیگر شما برایش جذاب نیستید، چیست؟ چرا همسرتان دوری از خانواده را ترجیح می دهد و آیا از ابتدای ازدواج ارتباط با دوستانش را شروع کرده یا قبل از ازدواج هم این‌گونه بوده است؟ این ها سوالاتی است که باید بررسی شود و شما و همسرتان مهارت های زندگی مشترک را آموزش ببینید.

ویژگی های مشترک‌تان را شناسایی کنید
علایق، نیازها و توانمندی های همسرتان را بشناسید. مهارت ایجاد ارتباط در زندگی بسیار آسان است. فقط کافی است ویژگی های مشترک خود و همسرتان را شناسایی کنید و بر اساس نیازها و اولویت های همسرتان آن ها را طبقه بندی و شیوه ای جدید در ارتباط خود مشخص کنید. در ادامه راهکارهایی را برای ارتباط موثرتر به شما پیشنهاد می کنیم که وضعیت فعلی زندگی تان را بهبود ببخشد. به نظر می رسد که مشکل اصلی شما با توجه به این نکات، قابل حل است.

جذابیت های با هم بودن را افزایش دهید
انرژی تان را صرف حذف دوستان او نکنید بلکه جذابیت های دو نفره و با هم بودن را آن قدر زیاد کنید تا او ترجیح دهد روابط متاهلی داشته باشد. بیشتر با شما باشد یا در خانواده وقت بگذارد. دنبال علاقه های مشترک و وقت گذرانی های مشترک و همچنین رفع کمبودها و انتظارات هم باشید. شاید خواسته همسرتان همین است.

با همسرتان دوست باشید
با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید تفریحات ساده و لذت بخش را برای خود و همسرتان فراهم کنید تا از مشکلات روزانه و افکار نگران کننده رهایی یابید. اما هوشیار باشید چنان چه دوستان همسرتان افرادی مطمئن از نظر اخلاقی نیستند و شما نگران سلامت همسرتان هستید پیشنهاد می شود از بزرگ‌ترها کمک بخواهید تا به همسرتان مهارت های زندگی مشترک را دوباره آموزش دهند تا از مهارت و شیوه مدیریت بزرگ‌ترها هم آگاهی یابد.

منبع: خراسان/ سلام زندگی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن