پایتخت فرهنگ اسلامی

عاشورا تا اربعین در نمایشگاه کتاب کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی

کد خبر : 48773

کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی، با برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی از عاشورا تا اربعین حسینی در راستای آشنایی مخاطبان خود با فرهنگ و آموزه‌های محرم تلاش کردند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، «پابه پای عاشورا»، «آبروی دو عالم»، «رویای بهشت» نیز از جمله نمایشگاه‌هایی است که کتابخانه‌های وابسته در مشهد و شهرستان‌ها با نزدیک شدن به اربعین سیدالشهداء به برگزاری آن اقدام کرده‌اند.

در این نمایشگاه‌ها آثار منتخب با موضوعات وقایع و شهدای کربلا، محرم، صفر و اربعین در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

«تاریخ کربلا از ولادت تا شهادت امام حسین(ع)، از اسیری اهل بیت علیهم‌السلام تا بازگشت به مدینه» اثر عبدالله مجیدی دامغانی؛ «زنان عاشورایی: نقش زنان در نهضت امام حسین(ع) از ‎۶۱ه.ق ـ ‎۱۳۲ه. ق» اثر زهره یزدان‌پناه قره تپه؛ «سفر عشق روایتی از یک سفر آفاقی، انفسی و دانشجویی به کربلا» اثر رضا احسانی؛ «از غروب عاشورای حسینی تا طلوع ظهور مهدی» اثر حسین احمدی قمی؛ «همراه با آل علی (ع): (از عاشورا تا اربعین)» اثر حشمت‌الله قنبری همدانی؛ «از کربلا تا مدینه: مرثیه جانسوز وقایع پس از عاشورا» اثر احمد بحرینی دشتی؛ «عزادار حقیقی» اثر محمد شجاعی؛ «جلوه‌های عزاداری در تعالیم اهل بیت علیهم السلام: مراحل چهارگانه ثواب عزاداری، شیوه‌های عزاداری طبق روایات اهل بیت…» اثر علیرضا شاهرودی؛ «کربلا و حرم‌های مطهر» اثر سلمان‌هادی آل طعمه؛ «سیری در سرزمین خاطره‌ها: سفرنامه کربلا» اثر احمد زمانی از جمله آثاری است که علاقه‌مندان می‌توانند در نمایشگاه‌های برگزار شده از آن بازدید به عمل آورند.

کتاب «روایت سفر یک بانوی نویسنده با چهار بادیگارد قدبلندش از پیاده روی اربعین» یکی از آثار جذاب و اثر گذاری است که در میان کتاب های به نمایش درآمده در کتابخانه امام رضا(ع) درگز در معرض بازدید است.

این کتاب روایت بانویی است که به دهکده ای سفر می کند که دوست دارد سر بر خاکش بگذارد. دهکده ای که شهردارش همان علمدار کربلا است.از سفری می نویسد که سراسر رحمت است و جذبه، رحمتی واسعه از سفره ارباب که در عالم پهن شده و جاذبه ای مغناطیسی که کل عالم را به خود مجذوب کرده است.

بخشی از این کتاب بدین شرح است:«. . . مگر یک شهر چقدر ظرفیت دارد؟ نکند این سیل جمعیت، از این طرف شهر وارد و به همین حالت از آن طرف خارج می شود؟ شاید… شاید این ایام، امام حسین کربلا را می سپارد به علمدارش. شهردار که او باشد، دیگر همه چیز ممکن است. شهر اندازه یک کشور، کش می آید و بعد که همه را بغل کرد، آن قدر به هم نزدیک شان می کند که دل هایشان به هم گیر کند و مثل مردم یک دهکده به هم نزدیک شوند و هر سال اربعین میعادگاهی است که همه رفته ها و هویت گم کرده ها برمی گردند به وطنشان. به هویتشان. به خاکشان. خاکی که برایشان مقدس است.»

شایان ذکر است نمایشگاه‌های برگزار شده تا پایان ایام صفر برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن