شهری

“پویش مردمی هر خانه، یک زائرسرا” آغاز به کار‌کرد

کد خبر : 48735

در آستانه دهه آخرصفر و حرکت زائرین پیاده به سمت مشهد، “پویش مردمی هر خانه، یک زائرسرا” آغاز به کار کرد.

به گزارش صبح مشهد، جواد علما، دبیر “پویش مردمی هر خانه یک زائرسرا” روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از خدمات اولیه مورد نیاز زائرین در ایام دهه پایانی صفر اسکان است که هر ساله در ایام پیک حضور زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد به گپ محوری ما بدل می‌شود.

مدیر کانون خادمیاری امام رئوف با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ میزبانی افزود: سالیان سال است که مردم خونگرم مشهد به خصوص در محلات ورودی شهر مانند طرق، منازل خود را در اختیار زائرین آقا قرار می دهند؛ ولی نیاز داریم که هم این سنت حسنه به عنوان یک فرهنگ عمومی، به دغدغه همه مردم مشهد تبدیل شود و هم بحث ساماندهی و مدیریت یکپارچه این حرکت معنوی توسط یک مجموعه مردمی هماهنگ شود.

وی ادامه داد: به همین منظور با هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط به حوزه زائر و آستان قدس رضوی اقدام به ثبت یک کانون تخصصی خادمیاری در حوزه اسکان نمودیم تا این بحث را به صورت منسجم و اصولی پیگیری کنیم.

علما یادآور شد: در گام اول، “پویش مردمی هر خانه یک زائرسرا” را ایجاد کردیم تا هم زائرین و هم مجاورین، با اطلاع از این حرکت، نسبت به ثبت نام در سامانه www.razavi.city که به منظور ساماندهی اسکان زائر طراحی شده اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با این سامانه می‌توانیم ظرفیت های اسکان مردمی را شناسایی و ساماندهی کرده، و هم موضوع رابه گونه‌ای مدیریت کنیم که هم منازل در روزهای مختلف خالی نمانند، و هم زائر بدون سرگردانی مستقیم از مبدا محل اسکان خود را انتخاب و با فراغ بال به مشهد مراجعه کند.

دبیر پویش مردمی هر خانه یک زائرسرا بیان کرد: سامانه ۹۰۰۰۲۰۰۸ هم به منظور ثبت نام وکسب اطلاعاتی بیشتر زائرین و مجاورین راه اندازی شده و آماده پاسخگویی به عزیزان است.

وی گفت: علاوه بر اسکان، در حوزه خدماتی مانند حمل و نقل زائر، تغذیه یا سایر موارد هم کسانی که مایلند در این حرکت معنوی مشارکت کنند می توانند از طریق سایت یا سامانه اعلام کرده و قدمی در راه خدمت به زوار امام رئوف بردارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن