اسلاید شوشهریورزشی

سرپرست هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی:

پیگیر وضعیت دوچرخه‌سواری بانوان هستیم/ حضور ۱۰۰ دوچرخه‌سوار در مسابقات جایزه بزرگ قصر مهرگان

کد خبر : 48563

سرپرست هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی گفت: مباحث مربوط به دوچرخه‌سواری بانوان مساله‌ای نیست که یک شبه حل شود و باید رایزنی‌های مختلفی در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش صبح مشهد، مجید طهوریان عسکری، در نشست خبری مسابقه دوچرخه‌سواری جایزه بزرگ قصر مهرگان اظهار کرد: دوچرخه‌سواری یک ورزش ایده‌آل برای سلامت روح و جوانی است، امیدوارم شاهد درخشش دوچرخه‌سواری مشهد و خراسان رضوی در مسابقات کشوری و بین المللی باشیم.

وی افزود: ۳ ماه است که مسئولیت هیات را برعهده داشتم و اگر به اربعین نمی‌رسیدیم، قرار بود این هفته مجمع انتخاباتی هیات استان برگزار شود، اما به تعویق افتاد. در هرحال پیش‌مجمع قرار است فردا برگزار شود تا هیات‌های شهرستانی، ۱۰ هیات حاضر در مجمع انتخاباتی را انتخاب کنند.

طهوریان با اشاره به ماجرای پیش‌مجمع گفت: این مساله در آیین نامه جدید برگزاری انتخابات هیات‌های استانی لحاظ شده و فقط به دوچرخه‌سواری محدود نمی‌شود.

عضو شورای شهر مشهد در خصوص حضورش در هیات دوچرخه‌سواری و اینکه آیا بهتر نبود اگر به حضور در ورزش تمایل داشت، هیاتی را انتخاب می‌کرد که سروسامان نگرفته‌ و وضعیت خوبی ندارد؟ گفت: از ابتدای کاندیداتوری برای حضور در شورای شهر، مساله‌ای را ترسیم کرده بودم تا در حوزه حمل و نقل عمومی و ترویج دوچرخه‌سواری در سطح شهر مشهد ورود کنیم. از روز حضور در شورای شهر تا روز قبول مسوولیت در هیات دوچرخه‌سواری، اداره کل ورزش و جوانان ۲، ۳ نوبت پیشنهاد کرد و مخالفت کردم، اما در نهایت احساس کردم می‌توانم به دوچرخه‌سواری در هر ۲ بخش همگانی و قهرمانی کمک کنم و قبول کردم.

وی افزود: اولویت من کمک به حوزه همگانی دوچرخه‌سواری است، در همین رابطه جلساتی را در حیطه‌های مختلف برگزار کرده‌ایم. مثلا با چندین شرکت و نهاد مذاکره داشته‌ایم تا بتوانیم دوچرخه‌ها را با توجه به گرانی این ابزار، با کمترین قیمت و بیشترین قسط در اختیار علاقه‌مندان و قهرمانان قرار دهیم.

طهوریان در خصوص سوالی راجع به بحث دوچرخه‌سواری بانوان گفت: در حوزه بانوان در بوستان‌های شهر مشهد شرایط خوبی داریم و حتی استفاده از بایدو هم در ۱ ساعت نخست در این بوستان‌ها رایگان است.

وی با اشاره به لزوم ورود و حمایت حامیان مالی از دوچرخه‌سواران خراسانی گفت: چرا لیلا حیدری و چند دوچرخه‌سوار خراسانی باید برای کرمان موتور به میدان بروند؟ چرا دانشور باید برای سپاهان رکاب بزند؟ با مدیران استانی و شهری بارها در این خصوص جلسه داشته‌ایم و امیدوارم به نتایج موثری دست یابیم.

سرپرست ریاست هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی گفت: بهره‌برداری از همه توانایی‌ها و زیرساخت‌ها در برنامه‌های هیات است. در حال مذاکره با شهرداری برای فراهم کردن فضایی هرچه بهتر برای دوچرخه‌سواری بانوان هستیم. فضا، فرصت و زیرساخت برای جلوگیری از هدررفت استعداد بانوان دوچرخه‌سوار از برنامه‌های هیات دوچرخه‌سواری است، ولی نکته مهم این است که نباید تفاوتی میان آقایان و بانوان، در حوزه برنامه‌ریزی قایل شویم.

وی افزود: من البته تاکنون ندیده‌ام خانمی حد و حدود مرسوم را رعایت کند و مشکلی برایش به وجود آمده‌باشد. باید حواسمان باشد که در شهر امام رضا(ع) حرمت‌ها را حفظ کنیم.

طهوریان گفت: ۲، ۳ روز دیگر تیم دختران خراسان رضوی عازم مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان می‌شود چندی پیش هم تیم دختران در مسابقات دانشجویان نایب‌قهرمان کشور شدیم.

وی افزود: ماجراها و حواشی مربوط به دوچرخه‌سواری بانوان را نمی‌توانیم یک‌شبه حل کنیم. با معاونت دادستانی هم در این خصوص جلساتی داشته‌ایم.

حضور ۱۰۰ دوچرخه‌سوار در مسابقات جایزه بزرگ قصر مهرگان
همچنین سرپرست هیات دوچرخه سواری مشهد از حضور ۱۰۰ دوچرخه سوار در مسابقات جایزه بزرگ قصر مهرگان خبرداد.

سید مجتبی جاودانی اظهار کرد: با حمایت نصیری، مدیر مجموعه قصر مهرگان، خوشبختانه بار دیگر شاهد برگزاری این رقابت‌ها در مشهد هستیم. این رقابت‌ها در ۲ کلاس کورسی و کوهستان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار خواهدشد.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریورماه، این رقابت‌ها در این تاریخ برگزار خواهدشد. این مسابقات از نخریسی مشهد و تقاطع ۱۷ شهریور، تا شاندیز ادامه دارد. حدودا ۱۰۰ دوچرخه‌سوار از اقصی نقاط ایران شامل تبریز، تهران، یزد و … در رقابت‌ها حضور خواهندداشت.

سرپرست هیات دوچرخه‌سواری مشهد خاطرنشان کرد: چند تن از بازیکنان تیم ملی نیز در این مسابقات حضور خواهندداشت.

جاودانی در خصوص جوایز این مسابقات تصریح کرد: نفر اول یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نفر دوم یک میلیون و نفر سوم ۸۰۰ هزار تومان پاداش دریافت خواهندکرد. این جوایز در تمام رده ها و کلاس‌ها به نفرات برتر تقدیم می‌شود. همچنین با هماهنگی صورت‌گرفته، به ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود. در کل مبلغ ۲۵ میلیون تومان جایزه پرداخت خواهدشد.

وی افزود: حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح پذیرش انجام خواهدشد و ۷ صبح از چهارراه نخریسی رقابت آغاز می شود. پیش بینی ما این است که تا ساعت ۸:۳۰ رقابت به پایان خواهدرسید و مراسم اهدای جام و اختتامیه برگزار می شود.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن