اقتصادی

۷۰۰ میلیارد تومان وام حمایتی به تعاونیهای خراسان رضوی اختصاص یافت

کد خبر : 48426

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان وام بانکی حمایتی به تعاونیهای استان اختصاص یافته که امید است این مبلغ به درستی در راستای توسعه اشتغال هزینه شود.

به گزارش صبح مشهد، محمدامین بابایی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این وام بانکی از محل جزء۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال به تعاونی های استان اختصاص یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعداد شرکتهای تعاونی فعال در استان از هفت هزار و ۵۰۱ تعاونی در سال ۱۴۰۰ به هفت هزار و ۵۳۷ تعاونی در شهریور ماه امسال و تعداد اعضای تعاونیهای استان نیز از ۱۱۱ هزار و ۷۴ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۹ هزار و ۲۷۸ نفر در شهریور ماه سال جاری افزایش یافته است.

بابایی افزود: بخش صنعت با سهم ۱۳ درصدی از کل تعاونیها به تعداد ۹۸۶ واحد، بخش مسکن با سهم ۶ درصدی به تعداد ۴۲۹ واحد، بخش معدن با سهم سه درصدی از کل تعاونیها به تعداد ۲۰۳ واحد و بخش فرش دستباف با سهم ۲ درصدی و تعداد ۱۲۴ واحد تعاونی، عمده تعاونیهای فعال خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: ۸۲۸ تعاونی تولیدی- توزیعی خراسان رضوی با سهم ۱۱ درصدی از کل تعاونی های فعال استان، ۲ هزار و ۲۹۸ تعاونی در بخش خدمات با سهم ۳۰ درصدی، هزار و ۷۳۰ تعاونی در بخش کشاورزی با سهم ۲۳ درصدی و ۹۲۶ مورد تعاونی هم در بخشهای دیگر استان فعال هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تعداد تعاونی های فعال در حوزه دانش بنیان استان را هشت مورد با ۴۳ عضو و ۴۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۸۴ نفر اشتغال و تعداد تعاونی های فعال استان در حوزه توسعه عمران را پنج مورد ذکر کرد.

بابایی افزود: ۸۷ اتحادیه تعاونی خراسان رضوی نیز در بخشهای خدمات، مسکن، کشاورزی، تولیدی-توزیعی، حمل و نقل، صنعتی، فرش دستباف، معدنی و سایر موارد فعالیت دارند.

وی ادامه داد: ۱۶۶ تعاونی در حوزه بانوان خراسان رضوی با هزار و ۸۸۱ عضو و هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲ هزار و ۹۴۶ نفر اشتغال در استان فعالیت دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در مجموع طی یک سال گذشته ۱۵۶ تعاونی و اتحادیه با چهار هزار و ۳۵۸ نفر عضو و ۳۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۸۸۳ نفر در استان تشکیل شده است.

بابایی افزود: در یک سال گذشته شرکتهای تعاونی خراسان رضوی ۱۱۶ میلیون دلار کالا صادر کرده اند که عمده محصولات صادراتی آنها سوخت، زعفران، صنایع غذایی (رب و کنسرو)، مصنوعات فلزی، سنگ ساختمانی به مقاصد صادراتی افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و اسپانیا بوده است.

وی ادامه داد:نقش تعاون در اقتصاد استان شامل تولید ۱۰ درصد فرآورده های دامی، هشت درصد محصولات زراعی، پنج درصد گوشت مرغ و تخم مرغ، سه درصد از معادن، ۲ درصد محصولات نساجی چرم و پوشاک، ۲ درصد محصولات سلولزی و شیمیایی از کل تولیدات مزبور است.

او اضافه کرد: بیش از ۶۵۱ هزار و ۸۴۶ مرزنشین خراسان رضوی نیز در قالب ۲۲ تعاونی مرزنشینان در این استان ساماندهی شده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن