اسلاید شوشهری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی:

افزایش بیش از ۳ برابری اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد خراسان رضوی

کد خبر : 48130

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: اعتبارات اشتغالزایی این نهاد طی سال‌جاری در استان بیش از سه برابر افزایش داشته است.

به گزارش صبح مشهد، رضا سلم آبادی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: پارسال ۶۳۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال استان بود که امسال این رقم به بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: نیمی از این اعتبارات را به افراد غیرمددجو می‌دهیم که باید شرایطی مانند قرار داشتن در دهه یک تا ۵ درآمدی، کارآفرین نبودن و … را دارا باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: تعهد داریم امسال تعداد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم.

سلم آبادی با بیان اینکه در صورت جذب منابع اشتغال تا آذر ماه امسال، قول شارژ دوباره منابع داده شده است، گفت: تا کنون به۲ هزار و ۳۳۷ پرونده اشتغال در استان تسهیلات پرداخت شده است.

وی در خصوص ضمانت های بانکی نیز گفت: همکاری بانک‌ها با این نهاد در پرداخت تسهیلات قابل تقدیر است و سهم محرومان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را ویژه می‌بینند و در ضمانت‌های بانکی نیز شاهد رفتار طبیعی بانک‌ها هستیم.

سلم آبادی در ادامه با اشاره به افزایش جمعیت تحت پوشش این نهاد اظهار کرد: هم اکنون ۱۸۲ هزار خانواده تحت پوشش هستند که البته متغیر است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری۱۲۰۰ خانواده تحت پوشش قرار گرفته شده اند و به همین میزان نیز تا آخر مرداد ماه جذب این نهاد می شوند که به این ترتیب پشت نوبتی در استان، صفر می شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه تامین مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها را برای مددجویان تحت پوشش را بر عهده داریم، گفت: از مجموع ۵ هزار مسکن سهمیه در کشور این آمادگی را داریم که ۲ هزار و ۴۰۰ واحد را امسال اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن ارزان قیمت نیز اجرای ۲۰۰ واحد مسکونی در مشهد بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در ساخت ۵۷۸ واحد مسکونی در قالب پروژه امام رضا(ع) هم با مشارکت آستان قدس، شهرداری، بنیاد مسکن ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

سلم آبادی افزود: تا کنون ۲۷ میلیارد تومان تزریق اعتبار به این پروژه شده است و ۷۰ میلیارد تومان دیگر نیز هم امسال تخصیص می‌یابد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن