اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی: امیدآفرینی به معنای اجتناب از نقد سازنده نیست

کد خبر : 48070

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به امیدآفرینی در جامعه، گفت: امیدآفرینی به معنای عدم نقد و انتقاد نیست، جامعه‌ای که در آن نقد و انتقاد نباشد جامعه مُردگان است، اما نقدی سازنده خواهد بود که منصفانه و واقع‌بینانه باشد.

به گزارش خبرنگار صبح مشهد، حجت‌الاسلام‌ احمد مروی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه خراسان رضوی افزود: جامعه‌ای که امید نداشته باشد گرفتار مرگ تدریجی می‌شود و امروز دشمن ‌روی ناامیدی مردم بویژه نسل جوان و نخبگان سرمایه‌گذاری کرده که مقابله با این دسیسه دشمن رسالت اهالی رسانه و خبرنگاران است.

وی بیان کرد: دشمن امروز فرصت‌ها و نقاط قوت و اقتدار کشورمان را مورد هجمه قرار داده و تلاش دارد با تبلیغات سوء رسانه‌ای آن‌ها را به نقاط ضعف تبدیل کند، عرصه‌های نظامی، هسته‌ای و همچنین حضور منطقه‌ای از مؤلفه‌های اقتدار ایران است.

وی تصریح کرد: اینکه ایران به‌عنوان یک قدرت در منطقه ظاهرشده و به آمریکا اجازه نداده نقشه خاورمیانه جدید مد نظرش را اجرایی کند باعث غرور مردم و جوانان ما است؛ اما دشمن تلاش دارد این نقطه قوت را به پاشنه آشیل ما تبدیل کند که مقابله با این دسیسه‌ها رسالت اهالی رسانه است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: خبرنگاری و روزنامه نگاری یک رسالت برای هدایت مردم و مسولیت اجتماعی و الهی است. رسانه‌ها باید با منطق و استدلال صحیح در برابر دسیسه‌های دشمن بایستند و جامعه را از پشتوانه‌های معرفتی برخوردار کنند.

حجت الاسلام مروی اظهار داشت: مشهد شهر امام رضا(ع) است و رسانه این شهر نیز باید امام رضایی باشد. رسانه‌ای که اخلاق، انصاف، دیانت، وجدان و خدا را در تمامی اقدامات خود در نظر دارد، رسانه‌های مشهد از این حیث باید الگو باشند.

رسانه‌ها باید مطالبات زائران را پیگیری کنند

وی از اهالی رسانه‌ مشهد مقدس خواست پیگیر مطالبات زائران باشند و ابراز کرد: رسانه‌های مشهد باید مطالبات زائران را پیگیری و اگر نقدی نسبت به آستان قدس، سایر دستگاه‌ها و حتی برخی مجاوران وجود دارد، باید آن را مطرح و با جدیت پیگیری کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رسانه‌ها باید از مسوولان پیگیری کنند که چرا پس از ۴۰ سال از گذشت انقلاب هنوز پارکینگ‌هایی که پاسخگوی نیاز زائران و مجاوران باشد در مشهد وجود ندارد؟ چرا خط راه آهن سریع‌السیر بین تهران و مشهد وجود ندارد؟ سالانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند اگر امکانات و تسهیلات فراهم شود چرا این عدد به ۶۰ میلیون نرسد؟

حجت‌الاسلام‌ مروی افزود: رسانه‌ها حتی برخی رفتار مجاوران را نیز باید مورد نقد قرار دهند، چرا باید هزینه‌های سرسام‌آور برای اسکان از زائران نوروزی گرفته شود؟ چرا برخی از کسبه در حق زائران و مهمانان امام رضا(ع) اجحاف می‌کنند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدامات آستان قدس رضوی در مناطق مختلف کشور اشاره و تصریح کرد: این آستان مقدس اقدامات ارزشمندی در سیستان و بلوچستان در حوزه اشتغال و آبادانی انجام داده است، در موضوع سیل‌ سال‌های اخیر نیز در لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان خدمات گسترده صورت گرفته است.

وی گفت: آستان قدس فعالیت‌های خدمت رسان گسترده‌ای در سطح کشور بر اساس امکانات و مقدورات خود انجام داده اما به رغم تلاش‌های حوزه رسانه در اطلاع‌رسانی شایسته آن‌ها به مردم موفق نبوده‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: از ابتدای حضور در آستان قدس به حوزه رسانه این آستان مقدس گفته‌ام برای شخص بنده کار نکنید و جایز نیست از اموال این آستان مقدس خرج مطرح کردن بنده شود، اگر از پول آستان قدس برای بنده هزینه کردید روز قیامت مسئول هستید و خودتان باید پاسخگو باشید.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی مسوول محرومیت‌زدایی در کشور نیست و قدرت این اقدام را نیز ندارد، افزود: مسوول محرومیت‌زدایی در کشور دولت است. در احکام رهبر معظم انقلاب رسیدگی به نیازمندان و محرومان آمده و بر اساس حکم معظم له آستان قدس به میزان توان و امکانات در رسیدگی به زائران و مجاوران نیازمندان تلاش خواهد کرد و همچنین بخشی از درآمد موقوفات مناطق موقوفه دار را برای رسیدگی به نیازمندان آن مناطق اختصاص خواهد داد.

وی بیان کرد: اقدام خوبی در دوران گذشته در احداث زائر شهر و زائرسرای رضوی صورت گرفت، بطوریکه طی دو سال گذشته ظرفیت زائرسرای رضوی در نزدیکی حرم مطهر ۲ برابر شده است.

حجت الاسلام مروی با اشاره به ایام ماه محرم هم گفت: اگر بسیاری از اشخاص در روز عاشورا امام حسین(ع) را همراهی نکردند، دلیلش عدم تبیین و روشن شدن حقایق بود، روشنگری‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) موجب شکل‌گیری قیام‌های توابین، مختار و آگاهی بخشی به جامعه شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن