اخبار مهماستانی

مسئول پیگیری رمزارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی خبر داد

کشف ۱۱ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز از یک باغ ویلا در گلبهار

کد خبر : 51958

مسئول پیگیری رمزارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ۱۱ دستگاه‌ غیرمجاز استخراج رمزارز از باغ ویلایی در گلبهار این استان در حالی کشف شد که صاحب آن دستگاه‌ها را در زیرزمین جاسازی کرده بود.

به گزارش صبح مشهد، مجتبی حامدی پارسا با اعلام این خبر اظهار کرد: صاحب این باغ ویلا ۱۱ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز را در زیرزمین این باغ ویلا به طرز ماهرانه‌ای قرار داده بود که با همکاری ماموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

وی توان مصرفی این دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز در باغ ویلا مزبور را ۲۲ کیلووات ذکر کرد و افزود: فرد متخلف برای رسیدگی به پرونده به دستگاه قضا معرفی شد.

مسئول پیگیری رمزارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون بالغ بر ۴۶۶۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در منطقه زیرپوشش این شرکت کشف و ضبط شده است.

حامدی پارسا افزود: این میزان دستگاه با همکاری نیروی انتظامی از ۵۴۰ محل کشف و ضبط شده که توان مصرفی برق آنها ۷۸۰۰ کیلووات بوده است.

وی بیان کرد: از این تعداد کشف ۴۴۶ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز از ۷۹ محل با توان مصرفی برق ۷۳۰ کیلووات مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، وی عوامل موثر در کشفیات رمزارز را شامل میزان گزارشات مردم و همکاران در خصوص محل‌های مشکوک به استخراج رمزارز، اخذ جرایم بازدارنده از متخلفین وفق ضوابط، قیمت رمزارز در بازارهای جهانی، همکاری دستگاه قضایی و سازمان‌های متولی در صدور احکام متناسب و عدم عودت دستگاه‌های غیرمجاز ضبط شده، آگاهی مردم به قوانین مرتبط و مجوزهای لازم، ایجاد بسترهای قانونی فعالیت مراکز مجاز استخراج رمزارز ذکر کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن