شهری

پروژه سامان‌دهی بزرگراه ۷۵ متری رضوی در مشهد افتتاح شد

کد خبر : 31493

در مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، شهردارمشهد، فرماندار، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری پروژه احداث باند شمالی و به سازی باند جنوبی بزرگراه ۷۵ متری رضوی پس از گذشت ۳۵ سال به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تقدیر از اقدامات مدیریت شهری مشهد گفت: خوشبختانه شاهد همدلی، همراهی و وحدت بسیار خوبی در مشهد و استان برای خدمت به مردم هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: از خدمات بسیار خوب شهردارمشهد، شورای شهر، استاندار و تمامی مسئولان درخدمات رسانی به مجاوران وزائران تشکر می کنم. وی تصریح کرد: همدلی و همراهی میان همه دستگاه های سیاسی، اجرایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی وجود دارد که خروجی آن خدمت رسانی و خیر و برکت برای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) است. وی افزود: به سهم خود از همه دست اندرکاران اجرای پروژه ۷۵ متری رضوی ازجمله کارگران،مهندسان و طراحان که این پروژه خوب را زودتر از زمان بندی درنظر گرفته شده اجرا کرده وبه بهره برداری رسانده اند تشکر و قدردانی می کنم. حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: خدمت در شهر مشهد که شهر امام رضا(ع) است ویژه تر است زیرا هم خدمت به خلق خداست وهم خدمت به مجاوران و زائران است که موجب تقرب به خدا، رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) می شود. تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از اقدامات مدیریت شهری مشهد تاکید کرد: شهردارمشهد فردی پرتلاش،پرکار و دلسوز است و در این مدت که در مشهد حضور دارم جز پرکاری،دلسوزی و تلاش از وی چیزی سراغ نداریم که از این بابت تشکر می کنم. وی ادامه داد:همچنین از شورای شهر مشهد تشکر و اعلام می کنم که آستان قدس رضوی نیز به حاشیه شهر و مشکلات آن توجه دارد و این نیست که تنها خدمات رسانی در صحن و سرای حضرت رضا(ع) به مردم را مد نظر داشته باشیم. وی گفت: مشهد، شهر امام رضا(ع) است و آستان قدس در خصوص رفع مشکلات شهر و تنگناهای موجود خود را مسئول می داند و بر همین اساس ما نیز در حد مقدورات و آن قدر که شرع اجازه می دهد از موقوفات برای رفع مشکلات شهر امام رضا(ع) کمک کنیم در خدمت مردم زائران و مجاوران خواهیم بود.

۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهر
همچنین معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: هم اکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی به غیر از پروژه قطارشهری در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط محروم درحال اجراست که با وجود شرایط اقتصادی موجود حدودشش هزار شغل ایجاد کرده است. کاظمی افزود: پروژه ای مورد بهره برداری قرار گرفت که ۳۵ سال ازآغاز آن گذشته اما به سرانجام نرسیده بود، اجرای این پروژه مرداد سال گذشته و با توجه به تصمیم شهردار و شورای شهر آغاز شد. وی با بیان این که سالانه بیش ازچهار میلیون زائر برای زیارت امامزاده یحیی (ع) در میامی و همچنین ساکنان روستاهای اطراف برای عزیمت به مشهد از این جاده رفت وآمد داشتند ،تصریح کرد: با توجه به تردد زیاد خودروهای سنگین شاهد تصادفات زیادی در این محور بودیم که سالانه ۵۰ تا ۶۰ نفرجان خود را بر اثر تصادفات از دست می دادند، بر این اساس و با توجه به این که شهرداری، معین اقتصادی شهرستان مشهد بود در اقدامی انقلابی و با هزینه ای بیش از۵۰ میلیارد تومان عملیات به سازی باند اول و احداث باند دوم ۷۵ متری رضوی به طول ۱۱٫۵ کیلومتر اجرا شد. وی یادآور شد:
زمان بندی پروژه ۳۹۰ روزه بود اما با وجود شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی برخی از کارگاه ها شده بود، این پروژه حدود دوهفته زودتر از زمان بندی پیش بینی شده به بهره برداری رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن