اسلاید شوشهری

آمادگی کامل پایانه‌های مسافربری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران نوروزی ۱۴۰۳

کد خبر : 57436

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: طبق سال‌های گذشته از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برنامه استقبال از بهار آغاز و خدمات در سه محور درون سازمانی، بین سازمان و خارج از سازمان برنامه ریزی می‌شود. 

به گزارش صبح مشهد، مهدی امامی میبدی در نشست خبری اقدامات استقبال از بهار۱۴۰۳ با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته ۱۸ میلیون مسافر ورودی و خروجی از پایانه داشتیم و به عنوان یکی از پیشانی‌های ورودی به مشهد در کنار راه آهن و فرودگاه، بیشترین سهم تردد زائر و وسایل نقلیه از پایانه مسافری است.

وی با اشاره به اینکه وظایف اساسنامه پایانه ایجاد زیرساخت مناسب برای تسهیل تردد زائر و وسایل نقلیه در پایانه است، افزود: برای تهیه بلیت و سایر موارد مورد نیاز برای اخذ مجوز از طریق راه و شهرسازی است. طبق سال‌های گذشته از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برنامه استقبال از بهار آغاز و خدمات در سه محور درون سازمانی، بین سازمان و خارج از سازمان برنامه ریزی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به اینکه در این ایام برنامه‌های درون سازمان، مرخصی مدیران و پرسنل لغو و شیفت‌ها ۲۴ ساعته است. ث، گفت: در سال گذشته ۸۵۰ هزار مسافر تردد در تایم استقلال از بهار و ۲۰۰۰ وسیله نقلیه عمومی رفت و آمد داشتند. اجرای برنامه استقلال از بهار ۱۴۰۳ باتوجه به اهمیت ماه مبارک رمضان، با تغییرات و هماهنگی با شهرداری مشهد و حوزه فرهنگی صورت خواهد گرفت و مراسمات مذهبی به این مناسبت در کنار آذین بندی برگزار خواهد شد.

امامی میبدی تصریح کرد: سال گذشته با هماهنگی آستان قدس توزیع افطاری در خروجی مسافران را داشتیم که بسیار ارزشمند بود. در محور بعدی برنامه مشترک با خود شهرداری مشهد، ترافیک و انضباط ترافیکی و اطلاع رسانی از محدودیت ترافیکی از طریق پیامک را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال در اسکان موقت پایانه مسافربری با ظرفیت ۸۰۰ نفر و زائرسرا با ظرفیت ۴۰۰ تخت آماده است با حوزه فرهنگی نیز هماهنگی شده تا شاهد حضور پررنگ در مراسمات باشیم، ادامه داد: با توجه به ایام انتخابات، صندوق اخذ رای نیز هماهنگ شده تا شهروندان راحت‌تر پای صندوق رای حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ۲۸ شرکت در پایانه مسافربری مجوز دارند و روزانه ۱۵۰۰ ورود و خروج داریم. این آمار در ایام پیک تا ۲۵۰۰ نفر هم رسیده و وظیفه ما تامین سوخت برای ناگرگان. حمل و نقل است و در ایام معمول ۸۰ هزار لیتر و تا ۱۵۰۰ لیتر نیز امکان تامین وجود دارد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد افزود: سال گذشته ۸۵۰ هزار مسافر در پیک استقبال از بهار داشتیم. مهمترین برنامه ما بازطراحی میدان انقلاب و اتصال به بولوار نماز است. عملیات اجرایی ایستگاه سوار حافظ آغاز شده و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پایانه راه ابریشم اول جاده حر جزو برنامه‌های آینده ما است و درحال توافق با آستان قدس برای تملک زمین برای پایانه میثاق هستیم.

وی گفت: میزان مسافران ورودی سال ۱۴۰۲ صورت زمینی، هوایی و ریلی، از طریق پایانه مسافری نزدیک به ۶۰ درصد بوده است.

امامی میبدی با اشاره به این موضوع که ناوگان اتوبوس برون شهری فرسوده است، زیرا متاسفانه واردات در سطح کلان نداریم، ادامه داد: تعداد اتوبوس سال به سال کم و تعداد مسافر افزایش پیدا می‌کند و این معضلی برای شهرداری و حوزه حمل و نقل است. در این ایام تلاش خواهیم کرد حداکثر استفاده را از ظرفیت استان ها اطراف داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از اقدامات شهرداری فروش الکترونیک بلیت است توصیه ما این است که همه مسافران و زائرین قبل ورود به مشهد بلیت برگشت را تهیه کنند.

وی تاکید کرد: ساماندهی دلالان دست ما نیست و دست اداره راه می باشد.

منبع: شهرآرانیوز

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن