دانش و فناوری

تولید قوی‌ترین داروهای ضدقارچ دنیا در مشهد/ تولید انبوه از آخر مردادماه آغاز می‌شود

کد خبر : 47963

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ساخت و تولید یکی از قوی‌ترین داروهای ضدقارچ دنیا شد.

به گزارش صبح مشهد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امید رجبی اظهارداشت: مجوز تولید دو محصول دارویی با نام تجاری فونجیزون و ازوپد که کاربری آنها در زمینه‌‌های محو قارچ و از بین برنده شپش بوده دریافت شده و تولید این داروها از آخر مرداد ماه امسال به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

وی افزود: این دارو با نام تجاری “فونجیزون” در درمان سریع پوست نجات غریق‌هایی که برای مدت زیادی در معرض رطوبت زیاد فضای استخرهای سر پوشیده قرار دارند موفق بوده و مجوز و پروانه تولید را دریافت کرده و از آخر مرداد ماه امسال تولید رسمی اش با ظرفیت ۱۰ هزار واحد در ماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: داروی دیگری که شرکت سازنده داروی فونجیزون تولید کرده داروی “اُزوپِد” است که به‌صورت اسپری برای از بین بردن شپش زنده تولید شده و حتی تخم شپش تولیده شده و جنین داخل تخم را در همان ابتدا از بین می‌برد و اجازه رشد و آسیب‌رسانی به پوست و مو را نمی‌دهد و این محصول هم که مجوز و پروانه تولیدش دریافت شده است از آخر مرداد با ظرفیت سه هزار واحد در ماه تولید می‌شود.

مدیر گروه کنترل دارو دانشکده داروسازی شهید دیالمه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داروی ازوپد برای درمان زخم‌های جراحی نیز کاربرد دارد و پس از باز کردن نخستین پانسمان استفاده می‌شود و کاربرد آن در ترمیم سریع زخم با افزایش فشار اکسیژن بافتی و ممانعت از رشد میکرواورگانیسم ها و از بین بردن عفونت های زخم، موفقیت‌آمیز بوده و در درمان زخم های بعد از اعمال جراحی و زخم بستر و زخم‌های ناشی از دیابت نیز استفاده می شود و بسیار خوب تاثیر داشته است.

رجبی افزود: تاکنون مشتری‌هایی از عراق و تاجیکستان درخواست خود را برای دریافت این داروها تحویل داده‌اند و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد تولید ماهانه این محصولات به موضوع صادرات اختصاص یافته است. این فرآورده‌ها تا سه سال ماندگاری دارد و نگرانی بابت اقلام باقی مانده در انبار نداریم، ضمن این که با توجه به نیازی که در جامعه هست میزان ماندگاری در انبارها زیاد نیست.

وی اضافه کرد: دو داروی فونجیزون و ازوپد نتیجه تحقیقاتی است که از سال ۸۴ در زمینه ازون و ارتباط مستقیم آن با بهداشت آغاز شده که خروجی آن تولید این محصولات بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن