استانی

برف و باران جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت

کد خبر : 57051

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش برف و باران از نخستین ساعات روز پنجشنبه در بیشتر جاده های استان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد همچنین جاده های کوهستانی نیز مه آلود گزارش شده است.

به گزارش صبح مشهد، یوسف بنی اسدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: هم اکنون بارش برف تردد جاده ای در شهرستان های نیشابور، چناران، کلات، درگز، طرقبه شاندیز، باخرز، مشهد و فیروزه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین جاده های زاوه – فریمان در محدوده گردنه “ژرف”، تربت جام – صالح آباد در گردنه “کله مل”، مشهد-کلات در محدوده گردنه “گوجگی” ، سبزوار -اسفراین، مشهد-سرخس در گردنه “مزداوند” ، تربت حیدریه -باغچه در گردنه های “خماری و گرماب” و تایباد -باخرز در محدوده “مشهد ریزه” در اثر بارش برف، لغزنده هستند.

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار کرد: بارش باران نیز جاده های سبزوار، تایباد و تربت جام را لغزنده کرده است.

بنی اسدی ادامه داد: به دلیل مه گرفتگی، دید افقی رانندگان در حوزه شهرستان های کلات، باخرز و آزادراه مشهد – باغچه، جاده مشهد – کلات در گردنه گوجگی و جاده های سرخس – مشهد در گردنه مزداوند، تربت جام – صالح آباد در گردنه کله مل، خواف -تایباد و فریمان- مشهد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا هواشناسی خراسان رضوی از چهارشنبه شب با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد تا پایان هفته آینده به تناوب بارش باران و برف گاهی همراه با وزش باد شدید پدیده قالب جوی استان خواهد بود و در نواحی مستعد آبگرفتگی و رواناب، تشکیل مه و اختلال در سیستم حمل و نقل دور از انتظار نخواهد بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک‌گیر و مه‌گیر است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن