اجتماعی

نخستین سامانه پایش آسیبهای اجتماعی کشور در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

کد خبر : 47725

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: سامانه پایش و ارزیابی آسیبهای اجتماعی برای نخستین‌بار در کشور به منظور ایجاد رویه در این زمینه در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، مسعود فیروزی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی افزود: این اقدام برای ایجاد وحدت رویه و همچنین روشن‌شدن دقیق وضعیت آسیبهای اجتماعی که آمار و اطلاعات آن از سوی دستگاههای مختلف ارائه می‌شود، انجام شده است.

وی ادامه داد: مدیریت و کنترل آسیبهای اجتماعی در همه بخشها با مشارکت تمامی دستگاههای مسوول به شکل موثرتر میسر است و در قالب این سامانه کلیه اطلاعات و آمارهای مربوط به آسیبهای اجتماعی ثبت، تحلیل و ارزیابی می شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی اظهارکرد: این سامانه برای نخستین بار در کشور فعال می‌شود و در زیر مجموعه آن مرکز پایش و ارزیابی آسیبهای اجتماعی با همکاری کلیه دستگاههای متولی و موثر در مدیریت و کنترل آسیبهای اجتماعی فعال خواهد شد.

فیروزی با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی خراسان رضوی و زمینه‌ساز شدن ظهور و بروز آسیبهای اجتماعی افزود: همجواری با کشورهای خارجی، میزبانی سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و مسافر، وسعت و گستردگی، همه و همه این استان را به بارانداز آسیبهای اجتماعی تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی بر افزایش آسیب های اجتماعی و تبعات آن افزوده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه برخی آمارها در حوزه آسیبهای اجتماعی نیازمند به روز رسانی است، افزود: به عنوان مثال اطلاعات نرخ اعتیاد استان مربوط به سال ۱۳۹۴ می‌باشد که نیازمند به روزسانی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۲۰۰ مرکز مثبت زندگی در استان اظهار کرد: این مراکز که ۲۲ خدمت بهزیستی به آنها واگذار شده است در محلات و مناطق مختلف قرار دارند و با شناسایی و ارائه خدمات به جامعه هدف ،امر خدمت‌رسانی را تسهیل می‌کنند.

فیروزی با اشاره به خدمات ارائه شده به ۲۰۴ پرونده افراد ترنس( ترا جنسی ) در خراسان رضوی افزود: این افراد کلیه خدمات حمایتی، لوازم بهداشتی و هزینه اعمال جراحی را دریافت می‌‍‌کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خشونت خانگی بیشترین حجم تماسهای اورژانس اجتماعی را به خود اختصاص می دهد، گفت: طی سال گذشته از مجموع ۲۰ هزار و ۴۰۰ تماس مرتبط با خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) تعداد ۴ هزار و ۴۰۸ تماس از این تعداد که بالاترین میزان می‌باشد، مربوط به گزارش کودک آزاری بوده است.

شهره شاهرودی اظهار کرد: طی سه ماه نخست امسال نیز ۳ هزار و ۵۰۰ تماس مرتبط با ۱۲۳ برقرار شده که حدود یک پنجم این میزان تماسهای مربوط به خشونت خانگی از نوع کودک آزاری بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن