پایتخت فرهنگ اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی: فضای ورزش کشور نیازمند یک تحول فرهنگی است

کد خبر : 47677

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: توسعه ورزش باستانی از جمله رشته‌هایی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی موجود در عرصه ورزش را رفع کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی،آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و جمعی از مدال‌آوران و پیشکسوتان ورزش اظهارداشت: ورزش باستانی صرف‌نظر از سابقه کهنی که در جریان کشور دارد، یک ورزش اعتقادی و ولایی است.

وی با بیان اینکه فضای ورزش کشور نیازمند یک تحول فرهنگی است، بیان کرد: به خاطر ریشه‌های ولایی ورزش باستانی، می‌توان روح و فرهنگ این ورزش را با کشتی یا سایر ورزش‌ها ادغام کرد اما به هر ترتیب، جهت‌گیری کلی مدیریت فضای ورزش باید به سمتی باشد که از استعداد جوانان در راستای حل مشکلات فرهنگی عرصه ورزش استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ورزش خراسان که در ادوار گذشته از همه جهات در اوج بود و تا حد زیادی به‌عنوان یک نمونه در کشور مطرح می‌شد، با کمال تاسف در سال‌های اخیر دچار افت چشمگیر در تمامی عرصه‌ها شده و این به خاطر عدم مدیریت صحیح فرهنگی و فنی است.

وی ادامه داد: استعداد جوانان ما در خراسان رضوی بسیار زیاد است و چالش موجود در حوزه پشتیبانی است. به همین خاطر، مدیریت ورزشی در استان باید به دنبال پشتوانه‌های اقتصادی مطمئنی باشد که امکانات لازم را برای شکوفایی استعدادهای جوانان ما فراهم کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهارکرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت همه برنامه‌ها است، به طور مثال با تکمیل پروژه گود باستانی دانشگاه فردوسی مشهد و بهره برداری از آن می‌توان پیوند مؤثری میان فرهنگ پهلوانی با جمعیت جوان استان ایجاد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن