اسلاید شوشهری

پویش “هر خانه، یک اتاق گرم” با هدف مدیریت مصرف گاز آغاز شد

کد خبر : 55877

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: پویش “هر خانه، یک اتاق گرم” که تجربه موفقی از پارسال در حوزه مشارکت مردمی برای مدیریت مصرف گاز بود از امروز آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش صبح مشهد،حسن افتخاری در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در دوره اوج سرما می‌توانند با گرم کردن یک اتاق در خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده و پوشیدن لباس مناسب فصل به جای افزایش درجه حرارت منزل، در پایداری گاز نقاط دورافتاده مشارکت فعالانه‌ای کنند.

وی ادامه داد: پارسال با مشارکت مسوولانه مردم استان در موضوع بهینه سازی مصرف گاز، باوجود برودت شدید دما در دی ماه شاهد کاهش قابل ملاحظه مصرف گاز در بخش خانگی بودیم که این مهم با همراهی مردم و تامین حداکثری انرژی در مناطق دورافتاده همراه شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به دلیل دوری از منابع گازی جنوب کشور در ایام اوج سرما دچار ناترازی مقطعی گاز در شبکه ها و خطوط انتقال می شود که با توجه به سهم بالای گاز در سبد مصرفی بخش خانگی، همراهی مردم راهکار فوری برای تامین پایدار گاز طبیعی بخش های مختلف است.

افتخاری افزود: شرکت ملی گاز ایران در دولت سیزدهم در کنار اجرای طرح های گازرسانی روستایی، طرح های بهینه سازی مصرف و طرح های کلان و مهم مربوط به تامین و پایداری گاز را برای تقویت شبکه گاز شرق کشور در حال اجرا دارد.

وی اضافه کرد: ساخت مرحله دوم ذخیره سازی گاز در “شوریجه”، اجرای خط تقویتی انتقال گاز تربت جام و رینگ تقویتی جنوب مشهد، اجرای خط ۴۸ اینچ سراسری برای انتقال گاز جنوب به شرق کشور و ساخت ایستگاه تقویت فشار “آرادان” با این هدف انجام شده یا در حال انجام است.

شرکت گاز خراسان رضوی به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند.

کلانشهر مشهد با یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک سهمی جدی در میزان مصرف گاز بخش خانگی استان دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن