دانش و فناوریستون اصلی

مشهد هنوز نیاز به زیرساخت برای پذیرایی از زائران دارد

کد خبر : 8173
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت : حضور چشمگیر زائران که هر سال رو به افزایش است نیاز  مشهد را به افزایش زیرساخت ها بیشتر کرده است .

به گزارش صبح مشهد، حجه الاسلام  نصرالله پژمان فر در حاشیه بازدید از ایستگاه استقبال از زائر در منطقه ده شهرداری مشهد با بیان این مطلب گفت : خوشبختانه حضور پر رنگ مردم در کنار نهادها در این ایستگاه ها  به خوبی متجلی شده است و این حرکت هر سال رو به گسترش است .
وی افزود: برای پذیرایی از موج جدید زائران که هر سال افزایش می یابند، باید زیرساخت هایی همچون استراحت گاه های بیتوته شب، سرویس بهداشتی، مراکز اسکان و …. را ایجاد کنیم که البته نسبت به سال گذشته امکانات و خدمات از سطح بالاتری برخوردار است .
وی در توضیح ویژگی های شهر رضوی گفت: مشهد باید شهر شور و نشاط در خدمت به زائران باشد و در کنار حضور پر شور مردم، وظیفه مسئولین نیز در آماده سازی شهر و امکانات آن نباید فراموش شود.
بازدید معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی از ایستگاه استقبال از زائر
 
 سازمان ها فارغ از کاغذ بازی مشارکت مردمی را تسهیل کنند
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: سازمان ها در کنار مردم یرساخت ها را فراهم و  فارغ از کاغذبازی های اداری شرایط خدمت رسانی و مشارکت مردمی را  را فراهم کنند.
سید امیر مرتضوی در حاشیه بازدید از ایستگاه های استقبال از زائر در منطقه ۱۰ شهرداری مشهد با بیان این مطلب گفت: در کنار مردم سازمان ها نیز باید زیرساخت ها را فراهم کنند و بدون مانع تراشی و فارغ از کاغذبازی های اداری شرایطی را فراهم کنند تا مردم به بهترین شکل ممکن به ارائه خدمت بپردازند.
 وی گفت: مردمی که در این ایستگاه ها با تمام وجود خدمت می کنند این اعتقاد را به منصه ظهور می رسانند که می توان بایدها را به باورها و تبلیغ ها را به تعمیق و کارهای ظاهری را به کارهای باطنی تبدیل کرد.
وی افزود : تبلیغات اگر چه خوب است اما زمانی ماندگار می شود که بتوان به کمک آن از ظرفیت های مردمی بهره برد و از سیاست هایی استفاده کنیم که منجر به جلب اعتماد مردم شود و خود را در پیشرفت و ایجاد آسایش و امنیت شهر سهیم بدانند .
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: هرچه از ظرفیت های مردمی بیش از استفاده شود آسیب های اجتماعی و جرائم کاهش می یابد.
شهردار مشهد در بازدید از ایستگاه های استقبال از زائر
خدمت از مردم، زیرساخت با مسئولان
شهردار مشهد گفت : برای بهبود سطح خدمت رسانی به زائران هر سال تلاش می کنیم زیرساخت های لازم را فراهم آوریم .
سید صولت مرتضوی در حاشیه بازدید از ایستگاه های استقبال از زائر در منطقه ده شهرداری مشهد با بیان این مطلب گفت: خدمات پذیرایی از زائران حرکتی مردم محور است اما مسئولین نیز به نوبه خود باید در حیطه وظایف زیرساخت های لازم را برای ارتقای سطح خدمت رسانی ایجاد کنند .
وی ادامه داد : در حقیقت هسته این حرکت، مردم هستند اما پوسته و امکانات را مسئولین فراهم می کنند .
شهردار مشهد تصریح کرد : آنچه امروز در این ایستگاه دیدم امتزاج عشق و شعف و شوق نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت بود که در قالب خدمت گزاری صادقانه به زائران امام رئوف علیه السلام نمود پیدا کرد .
وی ادامه داد: مشهد به واسطه وجود مرقد مطهر امام رضا علیه السلام باید شهر پاکی ها و طهارت باشد و هرکس با هر نیتی وارد این شهر می شود زنگار از قلبش برداشته و ورودش با خروجش کاملا فرق دارد .
استقبال بی نظیر مردم مشهد از زائران پیاده/  مسیر راه زائران پیاده ایمن سازی شود
 
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مردم در طول انقلاب همیشه ثابت کردند که با همه وجود پای کار هستند و تمام قد در استقبال از زائرین پیاده امام رضا (ع ) آماده هستند.
محمد آصفی یزدی در بازدید از ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ بیان کرد: قدر مردم مشهد را بدانیم؛ تمام قد در استقبال از زائرین پیاده امام رضا (ع ) آماده هستند.
وی با بیان اینکه مردم در طول انقلاب همیشه ثابت کردند که با همه وجود پای کار هستند؛ تصریح کرد: اگر ما مدیریت راهبردی، عملیاتی و هماهنگی داشته باشیم مردم حضوری چشمگیر دارند.
وی بیان کرد: مردم با عشق به امامت و اقا علی بن موسی الرضا به شایستگی استقبال و پذیرایی می کنند و امروز شهرداری مشهد مفتخر است با رویکرد و مدیریت جهادی توانسته مردم را ساماندهی کند و با امکانات صد درصد مردمی ایستگاه استقبال از زائرین در ورودی های مشهد ایجاد شود.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در بازدید از ایستگاهها،  منطقه ۷ در مقایسه با سالهای قبل بسیار منسجم تر، منظم تر و هدفمند تر از زائران استقبال می کند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه فرهنگ خدمت رسانی امسال به کودکان و نوجوانان هم منتقل شده به گونه ای که  شاهد خدمت گذاری خادمان کوچک در غرفه های  واکس کفش، خواندن سرود و … به زائران بودم.
آصفی تصریح کرد: استانداری خراسان رضوی با مدیریت جهادی و اراده قوی تر و در نظر گرفتن اعتبار ویژه به ایمن سازی، بهسازی و انتظامات مسیر حرکت زائرین بویژه در مسیر قوچان، چناران به مشهد بپردازد؛ تا زائران در مسیر ایمن به مشهد مقدس مشرف شوند.
پیش بینی ورود بیش از ۱۴۰ هزار زائر پیاده از ایستگاه منطقه ۷
شهردار منطقه ۷ گفت: امسال پیش بینی می شود تعداد زائران با ۴۰ درصد افزایش به ۱۴۰ هزار زائر برسد.
علیرضا عصمت پرست در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ بیان کرد: سال هاست که شهرداری منطقه ۷  این ایستگاه را برای خدمت رسانی به زائران دایر کرده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این ایستگاه مردم منطقه سیدی و طرق نیز با اسکان زائران در منازل خود تمام خدمات ارائه شده در این ایستگاه را نیز  ارائه می دهند.
شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه سال گذشته این ایستگاه پذیرای بیش از ۹۰ هزار زائر پیاده بوده است؛ افزود: امسال پیش بینی می شود تعداد زائران با ۴۰ درصد افزایش به ۱۴۰ هزار زائر برسد.
وی با اشاره به افزایش فضای ایستگاه استقبال از زائر از ۱۷۰۰ متر به ۲۵۰۰ متر؛ بیان کرد: قرار است این ایستگاه به صورت دائمی در طول سال به زواران خدمات ارائه کند.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن