اسلاید شوشهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد

مانع شکل‌گیری «مشهد قدیم» و «مشهد جدید» شویم

کد خبر : 47236

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال‌های اخیر توسعه مشهد بیشتر به سمت غرب بوده و این نگاه موجب می‌شود که بارگاه منور رضوی در حاشیه شهر قرار گیرد و در آینده شاهد شکل‌گیری مشهد جدید و مشهد قدیم باشیم.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام حسن منصوریان با بیان اینکه مشهد شهر مذهبی بوده که علت آن حرم مطهر رضوی است، اظهار کرد: از لحاظ قدمتددر شرق کشور شهرهای با سابقه بیشتری نسبت به مشهدالرضا(ع) وجود دارد ولی امروز شاهدیم که این شهر به کلانشهر مذهبی جهان اسلام تبدیل شده که علتی جز بارگاه منور رضوی ندارد.

وی افزود: حرم مطهر امام‌ رضا(ع) دحوالارض مشهد بوده و بر همین اساس محوریت و مرکزیت حرم مطهر باید در توسعه‌های شهری رعایت شود.

‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: به منظور ایجاد توازن و حفظ مرکزیت بارگاه منور رضوی توسعه شهر به سمت شرق را باید در دستور کار قرار دهیم و از ظرفیت دستگاه‌های متولی هم در این زمینه بهره بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، منصوریان با بیان اینکه این گفتمان مورد توافق بین تمام ارکان استانی و ملی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: سازوکار اجرایی آن هم باید به صورت متمرکز انجام شود و تعاملاتی با بزرگ‌مالکان حوزه شرق مشهد از جمله آستان قدس رضوی شکل گیرد تا شاهد عدالت توزیعی و رعایت مرکزیت حرم مطهر رضوی باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن