اسلاید شوشهری

عمل پیوند سلولهای بنیادی بر روی بیمار مبتلا به التهاب روده در مشهد انجام شد

کد خبر : 47209

عمل پیوند سلول‌های بنیادی بر روی یک بیمار مبتلا به ‏بیماری التهابی روده یا “کرون” در بیمارستان قائم(عج) مشهد با موفقیت انجام شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استادیار پزشکی مولکولی و مسوول فنی آزمایشگاههای تهیه و تولید سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی ‏مشهد در این خصوص گفت: دانش سلولهای بنیادی در پیشگیری، تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج و ‏همچنین فناوری‌های نوین پزشکی مانند پزشکی بازساختی و بیمارانی که از درمان‌های استاندارد و رایج نتیجه نگرفته‌اند، نقش بسیار مهمی دارد که می‌تواند کمک بسزایی به متخصصان و بیماران داشته باشد. ‏

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: بیماری التهابی روده یا کرون از جمله بیماری‌هایی است که متخصصان موفق به اخذ مجوز برای درمان آن با استفاده از سلولهای بنیادی از وزارت بهداشت شده‌اند.

‏استادیار پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: تصمیم و انجام این عمل با همکاری و همفکری دکتر بهشتی فوق تخصص گوارش و کبد و سایر همکاران بالینی بر روی بیمار ۲۴ ساله‌ که حدود ۶ سال درگیر ‏بیماری کرون با شاخص ابتلای بالا بوده و به درمانهای دارویی و بیولوژیک نیز پاسخ نداده است، با موفقیت انجام شد.

دکتر رحیمی با اشاره به حمایت‌های مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه در اجرایی شدن این روش درمانی بسیار مهم گفت: امید است با ادامه این گونه حمایت‌ها از روش‌های درمانی مبتنی بر سلول‌های بنیادی بتوانیم بیماری‌های صعب العلاج دیگر را درمان و گامهای درخشان و موثری در این راستا برداریم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن افزون بر ۹ هزار دانشجو و همچنین حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن