اسلاید شواقتصادی

در نشست خبری مدیر شعب بانک کشاورزی استان مطرح شد:

شرکت های دانش بنیان کشاورزی را حمایت ویژه خواهیم کرد/ خراسان رضوی رتبه دوم کشور در دامدار کارت

کد خبر : 47111

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار حکیمانه معظم له،  موضوع حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی را به صورت ویژه حمایت و دنبال خواهیم کرد.

به گزارش صبح مشهد، مهندس حسین نفتی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: صدور دامدارکارت با سقف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در راستای برنامه‌های دولت در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و با هدف حمایت از صنعت دام و طیور در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: صدور دامدارکارت و اعطای تسهیلات در این قالب به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای دامداری انجام می‌شود که تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر در خراسان رضوی درخواست خود را در سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری جهاد کشاورزی (سیتا) ثبت کرده‌اند که از این شمار ۱۸ هزار نفر با گرفتن معرفینامه و مراجعه به شعب بانک هدایت شده‌اند و برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دامدارکارت صادر شده است.

وی افزود: تا کنون مبالغ تسهیلات هزار و ۸۰۰ کارت صادر شده برای دامداران استان برای خرید نهاده هزینه شده است.

مهندس حسین نفتی خاطر نشان ساخت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دامدار و کشاورز استان در قالب دامدارکارت، تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند که از این حیث خراسان رضوی رتبه دوم کشور را داراست.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اعطای این تسهیلات در رویدادی بی‌سابقه و تعاملی صورت گرفته است، گفت: در تعاملات انجام شده به کلیه متقاضیان، بدون توجه به سابقه آنان از نظر چک برگشتی، بدهی معوق و غیره، با ضمانت‌های تسهیل شده و بسیار آسان، این تسهیلات در کمترین زمان ممکن از ثبت درخواست و مراجعه به بانک پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این تسهیلات بین استانها به صورت شناور و بدون محدودیت ارائه می شود، افزود: به همین دلیل سرعت عمل در دریافت اعتبار و اعطای تسهیلات به دامداران متقاضی از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه در خراسان رضوی این روند سرعت خوبی دارد.

نفتی تاکید کرد: میزان اعطای تسهیلات در این قالب کاملا به همکاری موثر سازمان جهاد کشاورزی در معرفی متقاضیان وابسته است که خوشبختانه همکاری و سرعت عمل خوبی در این زمینه در جریان است و طبق اعلام دولت تا پایان شهریور روند ثبت تقاضا و پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: دامدارکارت با سقف اعتبار ۲ میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان)، با نرخ ۱۰ درصد و بازپرداخت دوره ۹ ماهه با دریافت خط اعتباری از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر خواهد شد.

وی افزود: این تسهیلات ویژه و سرمایه در گردش برای تامین نهاده‌های مورد نیاز، مواد اولیه و ابزارآلات و تجهیزات تولید در نظر گرفته شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته نیز صدور دامدارکارت با هدف حمایت از کشاورزان و دامداران به میزان ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲ ساله در کشور و استان اجرا شد که در این قالب سه هزار نفر به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات بهره بردند.

وی افزود: این افراد برای استفاده از تسهیلات جدید دامدارکارت باید اقدام به تصفیه تسهیلات قبلی خود کنند.

نفتی اظهار کرد: روزانه در ۱۲۸ شعبه این بانک در خراسان رضوی به صورت میانگین ۱۵۰ میلیارد ریال به میزان پرداختی تسهیلات دامدارکارت افزوده می‌شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی در پایان تاکید کرد ما همیشه در خدمت مردم و روان سازی پرداخت تسهیلات برای توسعه اقتصاد کشاورزی استان هستیم.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن