اسلاید شوشهری

عدم استقبال خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی از طرح ملی مسکن!

کد خبر : 44422

همه ۱۴ هزار مددجوی فاقد مسکن بهزیستی خراسان رضوی باید در سامانه مسکن ثبت نام کنند.

صبح مشهد– بهزیستی به مددجویان متقاضی مسکن که مدارک‌شان مورد تأیید راه و شهرسازی قرار گیرد کمک بلاعوض برای ساخت مسکن پرداخت می‌کند.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی، تا اول بهمن‌ماه ۳ هزار نفر از مددجویان بهزیستی این استان در سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند.

حمیده محدث با بیان اینکه راه و شهرسازی، محدودیتی برای ثبت نام مددجویان بهزیستی نگذاشته است گفت: ما بر اساس اطلاعات موجود مددجویان می‌دانیم که ۱۴ هزار مددجو یا خانواده‌ی مددجویی فاقد مسکن داریم.

وی ادامه داد: به محض اعلام وزارت راه و شهرسازی، ما به تمام شهرستان ها اعلام کردیم و آنها هم از روش‌های مختلف با مددجویان و خانواده‌ها تماس گرفته و در کانال‌های اطلاع‌رسانی نیز گفته‌اند که مددجویان در سامانه ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: متأسفانه تا اول بهمن فقط ۳ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.
وی در خصوص کاهش تعداد ثبت‌نام‌ها نسبت به متقاضیان مسکن گفت: به نظر می‌رسد مشکل اصلی، سهم آورده‌ی مددجویان است که در همان گام اول باید ۴۰ میلیون تومان به حساب راه و شهرسازی واریز کنند در حالی که بخش اعظم مددجویان ما چنین پولی ندارند.

به گفته محدث، حسب دستور العمل‌های فعلی، ما پس از اینکه مطمئن شدیم مددجو وارد فرایند خرید یا ساخت مسکن شده، بر اساس نوع معلولیت و سکونت در شهر یا روستا ، بر اساس دستور العمل‌های فعلی، بین ۵۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به او انجام می‌دهیم اما رایزنی هایی در سطح مقامات کشور در جریان است که از نهادهای حاکمیتی، کمک‌های بیشتری برای مددجویان جذب کنیم.

وی در خصوص تسهیلات مسکن این مددجویان نیز گفت: حسب گفتگوهای انجام شده مقرر گردید که سود تسهیلات مددجویان بهزیستی کمتر و مدت بازپرداخت اقساط‌شان بیشتر باشد اما جزئیات این موضوع، تا عملیاتی شدن کامل برنامه اعلام خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی گفت: البته در کنار بحث مسکن ملی، ما پروژه‌های گذشته و مسکن‌های نیمه تمام را همچنان دنبال می‌کنیم تا این پروژه‌ها که حدود ۱۰۴۰ دستگاه در کل استان می‌باشد به مددجویان واگذار گردد.

وی خاطر نشان کرد: به خاطر تورم سال‌های اخیر، مددجویان از تکمیل خانه‌های خود بازمانده‌اند که نیاز به همکاری خیرین و یا اعتبارات حاکمیتی دارد که بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

محدث اظهار امیدواری کرد که بحث مسکن ملی و سهم مددجویان بهزیستی از این واحدها و همچنین موضوع سهم آورده‌ی آنان به طریقی در سطح کشور حل شود که مددجویان بتوانند از مزایای مسکن حمایتی استفاده کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن