استانیاسلاید شو

تیمارگاه حیات‌وحش شمال شرق کشور در طرقبه افتتاح شد

کد خبر : 52956

تیمارگاه حیات وحش شمال شرق کشور روز چهارشنبه در پارک پردیسان شهرستان طرقبه- شاندیز خراسان رضوی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: بهره برداری از تیمارگاه شمال شرق کشور شامل بهره برداری از پروژه های حوزه طبیعی محیط زیست همزمان با هشت استان کشور توسط رییس سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است.

مهدی اله پور با بیان اینکه هر ساله تعدادی از جانوران وحشی در اثر فعالیتهای انسانی و یا حوادث طبیعی آسیب می بینند، افزود: امکان نگهداری، درمان، آماده سازی و بازپروری گونه های با ارزش آسیب دیده جهت بازگرداندن به طبیعت یا انتقال به مراکز مجاز نگهداری حیوانات ضروری است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در استان تیمار می شود، گفت: ساخت تیمارگاه چند منظوره جهت تیمار و درمان گونه های جانوری از محل تامین اعتبار طرح ملی حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و اسناد خزانه در مجموع به میزان یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تامین و اجرا شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: اجرای این مرکز تیمار و نگهداری در مساحت ۷۰ متر مربع با کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز از نظر فضاسازی انجام شد.

اله پور گفت: خریداری و استقرار یک باب کانکس جهت حضور دامپزشک و معاینات اولیه با توجه به اقدامات موفق سنوات قبل و تامین برخی اقلام دامپزشکی از قبیل ست جراحی و کالبدگشایی، میز کالبدگشایی، جعبه های حمل گونه جانوری، انواع سرنگ بیهوشی و غیره از دیگر امکانات تامین شده در این پروژه است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دو زیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن