اجتماعیاسلاید شواقتصادیستون اصلی

افزایش ۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در مشهد

کد خبر : 11067

در ادامه بررسی این لایحه، مصوب شد که نرخ کرایه تاکسی‌های ویژه پایانه‌های مسافربری و راه آهن نیز بر مبنای تاکسی گردشی دربستی محاسبه شود.

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با افزایش ۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی موافقت کرد.
به گزارش صبح مشهد، یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با ادامه بررسی نظریه شماره ۱۲۱۲ مورخ ۲۹/۰۱/۹۶ کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری و نظریه شماره ۸۳۵ مورخ ۲۳/۰۱/۹۶ کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک در خصوص لایحه شماره ۲۵۹۰۵۳/۲۱ مورخ ۲۸/۱۲/۹۵ در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی درون شهری برای سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
محمود عامری‌فرد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در رابطه با میزان افزایش کرایه تاکسی بیسیم و فرودگاه عنوان کرد: پیشنهاد کمیسیون برای این حوزه افزایش ۹ درصدی بود که با پیشنهادات اعضا، ما این میزان را به ۷ درصد کاهش داده‌ایم.
وی گفت: باید در نظر بگیریم که هزینه تاکسی‌های فرودگاه بیشتر از هزینه سایر تاکسی‌ها است.
محمدرضا دیمه‌کار، دیگر عضو شورای اسلامی شهر در مخالفت با این افزایش تصریح کرد: تاکسیرانان متقاضی افزایش کرایه نیستند بلکه بیشتر به دنبال ساماندهی برای جذب مشتری بیشتر هستند.
وی ادامه داد: تمایل مردم برای استفاده از تاکسی کاهش یافته است. تاکسیرانان هم تقاضا دارند در مقابل هزینه دریافتی توسط تاکسیرانی از آنان، خدمات مناسب‌تری دریافت نمایند.
در نهایت با رای نیاوردن پیشنهاد کمیسیون مبنی بر افزایش ۷ درصدی، پیشنهاد علی‌اصغر نخعی‌راد مبنی بر افزایش ۶ درصدی هم با رای منفی اعضا مواجه شد. در ادامه پیشنهاد افزایش ۵ درصدی کرایه خطوط تاکسیرانی فرودگاه و بیسیم به رای گذاشته شد که تصویب شد.
در ادامه بررسی این لایحه، مصوب شد که نرخ کرایه تاکسی‌های ویژه پایانه‌های مسافربری و راه آهن نیز بر مبنای تاکسی گردشی دربستی محاسبه شود.
همچنین در بند ۲ آمده است که نرخ کرایه شب از ساعت ۲۳ الی ۶ صبح به میزان ۱۰درصد مازاد بر نرخ کرایه روز خواهد بود. در صورت راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت اعزام در تاکسیرانی، نرخ کرایه شب در ۶ ماهه اول سالف از ساعت ۲۴ الی ۶ صبح، محاسبه خواهد شد.
بند ۳ این مصوبه نیز تاکید می‌کند نرخ کرایه سرویس مدارس پس از پیشنهاد کارگروه ماده ۱۸ آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس، در کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک با حق حضور و رای اعضای شورای اسلامی شهر تعیین خواهد شد.
در بندهای دیگر نیز آمده است که در صورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۶، کرایه مصوب قابل تجدید نظر خواهد بود و تاکسیرانان با هماهنگی تاکسیرانی می‌توانند تا ۳۰ درصد تخفیف در کرایه‌های مصوب اعمال نمایند.
دومین دستور کار این جلسه، نظریه شماره ۸۷۳ مورخ ۱۹/۱۱/۹۵ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت و نظریه شماره ۷۶۰ مورخ ۲۴/۰۹/۹۵ کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک در خصوص طرح شماره ۱۴۰۵۷/۹۵/۴/ش مورخ ۰۵/۰۸/۹۵ در زمینه اصلاح تبصره ۵ مصوبه تعرفه های خدمات سرویس مدارس بررسی شد.
با تصویب این طرح مقرر شد صدور مجوز توسط سازمان تاکسیرانی برای راننده مرد در تمامی مقاطع تحصیلی دبستان، متوسطه اول و دوم دختران و همچنین صدور مجوز توسط سازمان تاکسیرانی برای راننده خانم در تمامی مقاطع دبستان، متوسطه اول و دوم پسران ممنوع است.
در تبصره این مصوبه نیز آمده است تشخیص موارد استثنا به عهده کمیته‌ای متشکل از مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی، عضو ناظر شورا در سازمانم تاکسیرانی و نماینده شهرداری در کارگروه ماده ۱۸ خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن