اجتماعی

در نشست هم اندیشی مدرسان آکادمی ققنوس مطرح شد:

کلان شهر مشهد دارای ظرفیت گسترده ای در زمینه آموزش بانوان آرایشگر می باشد

کد خبر : 46798

مشهد به عنوان یک کلانشهر که دارای بیش از ۳/۵ میلیون جمعیت و تردد سالانه ۳۰ میلیون زائر و گردشگر می باشد همیشه به عنوان یکی از کانون های پرروش استعدادهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری بوده و خیل عظیمی از چهره های برجسته کشور از این منطقه شمال شرق کشور برخاسته و منشا خدمات بسیاری در کشور بوده اند.

از جمله ظرفیت های مشهد وجود چهره های فرهیخته در زمینه هنر والای آموزش زیبایی بانوان آرایشگر است و فعالیت هزاران واحد صنفی تحت مجوز و غیر آن و همچنین ده ها آموزشگاه مراقبت زیبایی تایید کننده این مطلب می باشد.

صبح مشهد- به گفته مهندس سمیه رمضانی مدیر عامل اکادمی ققنوس که یکی از فعالیت های آن موضوع برگزاری همایش های آموزشی ویژه بانوان آرایشگر می باشد، مشهد در زمینه استعداد های آموزشی دارای ظرفیت بالایی بوده و لازم است صنف آرایشگران با همت، تلاش و باور پذیری و همچنین حمایت مسئولین این ارزش والای موجود را بشناسند و ان را به سمت خدمت شایسته به مردم مبذول کنند.

وی با بیان این که طبق نصح صریح آیات الهی و روایات دینی، حس زیبایی طلبی و نیاز به تحسین در وجود همه انسان ها فطری بوده و اراده طبیعت بر همین اساس شکل می گیرد، افزود: زن بر اساس ساختار فطری و خلقتی خود موضوع زیبایی را یکی از نیازهای اساسی دانسته و ما به عنوان مدرسان آموزش زیبایی وظیفه داریم با ارائه خدمات مناسب، این گوهر ارزشمند را برای سلامت خانواده و جامعه حفظ کنیم.

مهندس رمضانی که عصر شنبه در جمع مدرسان و مربیان آکادمی ققنوس در هتل پردیسان مشهد سخن می گفت با بیان این که تربیت به روز مدرسان و فعالان صنف بانوان ارایشگر برای پاسخ به نیاز جامعه بزرگ بانوان یک ضرورت است، خاطر نشان ساخت در حال حاضر ما در کلان شهر مشهد سعی می کنیم با همکاری و همراهی انجمن مراقبت زیبایی و اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد مقدس، دورهای آموزشی را با همکاری اساتید مجرب بومی برگزار و مانع عزیمت فعالان این حوزه به خارج از کشور و تهران و صرف هزینه های گزاف جهت اموزش شویم.

در ادامه این نشست هم اندیشی، استاد الهه فاضلی با بیان این که ۲۳ سال در مشهد سابقه فعالیت در زمینه آرایش و آموزش بانوان دارم به خبرنگار ما گفت: مشهد در زمینه آموزش استعداد بالایی دارد و ما می توانیم با کمترین هزینه مواد اولیه اموزش های به روزی را به بانوان آرایشگر بدهیم.

وی از مسئولین خواست با روان سازی مقررات کسب و کار زمینه فعالیت را برای قشر بانوان آرایشگر مشهد فراهم کنند چرا که ۷۰ درصد فعالان صنف آرایشگران سرپرست خانوار می باشند.

در ادامه خانم ها فاطمه حافظی، فهیمه مجیدی، حمیده بیگ، مونا میرزایی، مهسا رخیان وهانیه عرب که همه از اساتید با تجربه حوزه آرایشگری بانوان در رشته های میکاپ، شنیون، رنگ و پیرایش عروس می باشند طی سخنانی با بیان این که انتخاب اشتباه برای ورود به این حرفه.صرف وقت،انرژی و پول در قبال اموزشی ناقص و غیر اصولی حمایت کافی و نادرست برای کسب در امد که مهم ترین اصل ما ارایشگران در شهر مشهد می باشد، ضربه سنگینی به هنرجویان و علاقه مندان می زند، خواستار اتحاد و انسجام نظری و عملی همه فعالان صنف بانوان ارایشگر مشهد در زمینه مسائل آموزشی آرایشگری و به روز بودن خدمات ارائه شده هنری به مردم عزیز شدند.

هزینه سنگین تجهیزات آرایشگاهی، افزایش مالیات و عوارض شهرداری برای واحدهای تجاری، مهاجرت عده ای از چهره ای برجسته هنر آرایشگری به تهران و کشورهای همسایه با توجه به برخی محدودیت های وضع شده، عدم حمایت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی و نپذیرفتن این شغل به عنوان مشاغل خانگی و قابل حمایت از تسهیلات دولتی از جمله دغدغه های مدرسان و فعالان حضور یافته در این نشست هم اندیشی بود که به ابتکار خانم مهندس سمیه رمضانی در مشهد برگزار شد.

گفتنی است آکادمی ققنوس که دفتر مرکزی آن در الهیه تهران می باشد با جذب اساتید مجرب حوزه آرایشگری بانوان سعی دارد با برگزاری همایش ها و سیمنارها به خلاء بزرگ اموزش های به روز پاسخ داده وبا تربیت هنرجویان بومی از خروج آنها و همچنین ارز از کشورکمک موثری نماید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن