ورزشی

گپ وگفتی با تنها ملی پوش مشهدی تنیس روی میز که برای بازی های جهانی آماده می شود

اشتری: سهمیه المپیک تنها آرزوی من است

کد خبر : 46701

مهشید اشتری تنها ملی پوش خراسانی در تیم ملی تنیس روی میز بانوان است که این روزها در اردوی تهران حضور دارد تا دو ماه دیگر با آمادگی کامل در مسابقات کشورهای اسلامی حضور پیدا کند و رنکینگ جهانی خود را ارتقا دهد. این ورزشکار مشهدی بیش از ۱۲ سال است که در تنیس روی میز فعالیت دارد و از او به عنوان یکی از نابغه های این رشته ورزشی یاد می کنند. در طی این مدت در رویدادهای مختلف کشوری و بین المللی افتخارات زیادی کسب کرد و حالا در انتظار تنها آرزوی ورزشی خود یعنی کسب سهمیه المپیک است.او بر اساس اذعان کارشناسان جزو سه بازیکن برتر ایرانی محسوب می شود و کادر فنی تیم ملی هم در رقابت های آسیایی و جهانی، حساب خاصی روی او باز کرده اند. اشتری که سال گذشته به همراه تیم بابک قهرمان کشور شده بود، امسال با تیم “ترابزون اسپور” قرارداد منعقد و تاکنون پنج دور هم برای این تیم ترکیه ای بازی کرده است.او درصدد است که امسال بتواند در بازی های آسیایی و جهانی بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد تا در دوره بعدی مسافر المپیک شود.به این بهانه گپ و گفتی با این ورزشکار ملی پوش داشتیم که در ادامه تقدیم می شود.

انتخابی سخت
دو مرحله انتخابی تیم ملی تنیس روی میز طی دو ماه گذشته برگزار شد که مهشید اشتری توانست به همراه شیما صفایی و پریناز حاجیلو به عضویت تیم ملی درآید و در کنار ندا شهسواری قرار گرفت.از طرفی به دلیل داشتن بالاترین رنکینگ جهانی بین بازیکنان ایران از حضور در انتخابی هم معاف شد و به انتصاب تیم ملی درآمد.حالا اولین اردوی تیم ملی تنیس روی میز بزرگ سالان بانوان کشور با حضور ۱۰ ورزشکار در تهران آغاز شده و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد. این ملی پوش خراسانی در این باره به خبرنگار ما می گوید:امسال این اولین اردوی تیم ملی است که با حضور ۱۰ ورزشکار از سراسر کشور در حال برگزاری است.در طی سال چند اردوی دیگر هم داریم اما خود را برای بازی های کشورهای اسلامی که مردادماه در ترکیه برگزار می شودآماده می کنیم که از بین بانوان چهار نفر اعزام می شوند.

وی درباره کیفیت مسابقات انتخابی که برگزار شده است، می افزاید: همه بازیکنان آمادگی خیلی خوبی داشتند و جزو مدعیان بودند به همین دلیل انتخابی سختی داشتیم. از آن جایی که انتخاب برای مسابقات مهمی بود، مسابقات سخت‌تر و انگیزه ورزشکاران هم بالاتر بود. اشتری درباره عملکرد خود تصریح می کند: در مسابقات انتخابی دو دور قبل به عنوان نفر اول به تیم ملی رسیدم، اما این بار واقعا سخت بود و به عنوان سومین نفر وارد تیم ملی شدم. می‌دانستم برنده شدن در دور اول کار سختی است و شاید نتوانم اول شوم چون کرونا گرفته بودم و از نظر جسمی ضعف داشتم اما خوشبختانه تمام شد.حالا از روحیه و آمادگی خوبی برخوردار هستم و با قدرت در مسابقات حضور پیدا می کنم.

انگیزه المپیکی شدن
وی به برنامه های خود در تیم ملی اشاره می کند و می افزاید: این اردو تا چند روز دیگر تمام می شود و به مسابقات لیگ ترکیه می روم که دور نهایی آن است. سپس به ایران بر می گردم و پس از چند روز استراحت در اردوی مرحله دوم تیم ملی حضور پیدا می کنم تا با آمادگی بهتری به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام شوم. همچنین مهرماه قرار بود مسابقات جهانی در چین برگزار شود که متاسفانه چین از میزبانی این دور از رقابت ها انصراف داد .بنابراین تاریخ این رقابت ها و میزبانی آن هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما انگیزه بالایی برای حضور در رقابت های جهانی دارم. وی با بیان این که تنها آرزوی ورزشی ام کسب سهمیه المپیک است، می گوید: الان ۲۲ سال دارم و در طی این سال ها تمام تلاش خود را انجام دادم تا بهترین افتخارات را کسب کنم. تنها آرزوی ورزشی من حضور در المپیک است که به جد دنبال آن هستم تا به آن برسم. ان شاءا… به المپیک می رسم.

رقابت در لیگ ترکیه
ترکیه مقصد دختران ورزشکار ایرانی است و تنیس روی میز ایران چهار بازیکن در لیگ این کشور همسایه می بیند. پس از مریم صامت بازیکن گرگانی سابق تیم ملی که اولین لژیونر ایرانی تنیس روی میز بانوان بود حالا امسال ترکیه میزبان او و سه بازیکن دیگر از جمله مهشید اشتری است. اشتری جوان که در لیگ ایران بازیکن تیم شهرداری شهر بابک، قدرت اول تنیس روی میز زنان ایران است در ترکیه نیز به تیم ترابزون اسپور پیوسته است. مهشید اشتری در این باره می افزاید: سوپرلیگ تنیس روی میز ترکیه ۱۶ تیم و شش مرحله دارد و هر ماه یک دور آن برگزار می‌شود. ترک‌ها لیگ یک و ۲ هم دارند.تاکنون پنج دور آن برگزار شده و دور نهایی هم پس از اردوی تیم ملی برگزار می شود که با قدرت حضور پیدا می کنم. مریم صامت چهار سال است که در این لیگ بازی می‌کند که من، ندا شهسواری و پریناز حاجیلو هم امسال به این لیگ پیوسته‌ایم.سطح مسابقات به خاطر تعداد تیم ها خیلی بالاست و به آمادگی ورزشکاران خیلی کمک می کند.

آینده تنیس استان
وی در ادامه سخنان خود به تنیس روی میز خراسان رضوی اشاره می کند و می افزاید: هم اکنون ملی پوش ثابتی در حوزه بانوان از استان به جز من در تیم ملی نداریم اما در رده های جوانان بازیکنان خیلی خوبی وجود دارند که می توانند جزو آینده داران این رشته ورزشی باشند. به خصوص یکتا ادیبیان شانس بالایی برای حضور در تیم ملی دارد چرا که از استعداد خیلی خوبی برخوردار است و امسال هم با کمی بدشانسی نتوانست قهرمانی را به دست آورد. وی اضافه می کند: با هیئت تنیس روی میز هم ارتباط خاصی ندارم و نمی دانم چه کار می کنند. چون بیشتر در تهران و اردوهای تیم ملی هستم. آن ها هم هیچ تماسی با من ندارند اما باید به رده های جوانان توجه بیشتری شود تا به مرز آمادگی در سطح کشور برسند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن