اخبار مهم

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: بر مرزهای استان اشراف اطلاعاتی کاملی وجود دارد

کد خبر : 46678

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در خصوص تجهیزات و هوشمندسازی در مرزبانی این استان افزود: اشراف و رصد اطلاعاتی در مرز به صورت کامل و با ترکیبی از اقدامات عملیاتی شامل حضور نیروها و همچنین بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند وجود دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، سردار مجید شجاع روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه افزود: البته همچنان در حوزه تجهیزات به وسایل پیشرفته در راستای هوشمندسازی و اقدامات کنترلی وجود دارد و مسوولان باید مساعدت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: فضای مرز متفاوت با فضای داخل کشور است، وقایع مرزی با سایر وقایع و حوادث متفاوت است و مسایل مرزی به سرعت می تواند به اختلافات مرزی ٢ کشور منجر شود.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در مسایل مرزی رسانه باید با انعکاس صحیح مسایل همراه مرزبانی باشد و انعکاس صحیح فعالیت مرزبانان منجر به امیدآفرینی و افزایش اعتماد مردم می شود.

شجاع افزود: مقام معظم رهبری راهبردهای نظام را مشخص کرده اند و طبق منویات ایشان مردم افغانستان برای ما محترم هستند و با کرامت و رأفت اسلامی با آنها برخورد می شود با این حال پارسال از ورود غیرمجاز بیش از ١٣٠ هزار تبعه افغانستان جلوگیری شد.

وی ادامه داد: قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است و مرزبانان نماینده دولت و جمهوری اسلامی ایران در مرز هستند و در دولت جدید فعالیت دیپلماسی در حوزه مرز به خصوص با افغانستان بسیار بهتر از گذشته است.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

شهرستان مرزی تایباد در ۲۳۹ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در مرز ایران و افغانستان قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن