استانیاسلاید شواقتصادی

چین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری می‌کند

کد خبر : 46647

رییس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: یکی از بزرگترین هلدینگ های چین سرمایه گذاری در یک شهرک صنعتی این منطقه ویژه را در زمینی ۲۰۰ هکتاری آغاز کرده است.

به گزارش صبح مشهد، محمد رضا برهمند افزود: این هلدینگ سرمایه گذاری از زمین یاد شده بازدید کرده و پیرامون مراحل واگذاری با منطقه ویژه تفاهمهای لازم را کرده است و هم اکنون نمایندگان هلدینگ یاد شده در حال طی کردن روند ثبت سرمایه گذاری در استان هستند.

وی ادامه داد: قرار است در این شهرک صنعتی، شرکتهای چینی فعال در حوزه صنایع مرتبط با گوگرد فعالیت کرده و محصولات تولیدی خود را به کشورهای آسیای مرکزی و حاشیه خلیج فارس صادر کنند.

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی و همجواری مراکز تولیدی به خطوط عریض راه آهن آسیای مرکزی، هزینه تمام شده فرآوری و صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بسیار کاهش می یابد.

برهمند افزود: از طرفی نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بازار کشورهای مستقل همسود یا همان سی.آی.اس، سرمایه گذاری در این منطقه ویژه را دارای ارزش افزوده مضاعف کرده است.

وی اضافه کرد: یک شرکت دیگر چینی نیز پیگیر تامین زمین برای راه اندازی مرکز پشتیبانی و باراندازی در منطقه ویژه است و تاکنون نمایندگان شرکت یاد شده از زمینی به مساحت ۲۵ هکتار بازدید کرده و تفاهمهایی نیز در این خصوص حاصل شده است.

چین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری می‌کند

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

۱۴ درصد از مجموع مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران به طول ۸۳۴ کیلومتر در شرق کشور و حوزه جغرافیایی استان خراسان رضوی همجوار با کشورهای ترکمنستان و افغانستان است.

کشورهای مستقل همسود شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند که یک پیمان همکاریهای امنیتی و اقتصادی تشکیل داده اند و در حال حاضر جمهوریهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی عضو این اتحادیه باقی مانده اند و ترکمنستان از سال ۲۰۰۵ میلادی به عنوان عضو همکار به مشارکت خود با کشورهای مستقل همسود ادامه داده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن