اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

برنامه‌های مجمع نکوداشت غدیر در دهه ولایت اعلام شد 

کد خبر : 47655

مدیرعامل موسسه مجمع نکوداشت غدیر با اشاره به برنامه‌های مجمع نکوداشت غدیر در دهه ولایت گفت: پیامبر اسلام(ص) در روز غدیر بر ما واجب کرده‌ تا روز قیامت هر کسی که پیام غدیر را دریافت کرد، به دست دیگران بسپارد.

حسین فلاح در نشست خبری مجمع نکوداشت غدیر که امروز، ۲۱ تیرماه در سالن همایش کانون فرهنگی تربیتی فارابی برگزار شد، با تاکید بر سخنان پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر و مسئله امر به معروف و نهی از منکر در اسلام، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص)، راس مسئله امر به معروف و نهی از منکر را این‌گونه معرفی می‌کند که پیام غدیر را بفهمید و به دیگران انتقال دهید. ایشان در غدیر بر ما واجب کرده‌ است تا روز قیامت هرکسی که پیام غدیر را دریافت کرد، به دست دیگران بسپارد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۶ مجموعه‌ نکوداشت غدیر در مشهد تشکیل شده که در سطح کشور در حال خدمت‌رسانی است، افزود: این مجموعه در ۱۵ سال گذشته فعالیت‌های بسیاری را انجام داده و این توفیق را داشته است که بتواند به صورت گسترده‌ پیام غدیر را به همگان برساند.

مدیرعامل موسسه مجمع نکوداشت غدیر با اشاره به اینکه این مجموعه امسال با ۲۲ عنوان پروژه، فعالیت‌هایی برای گسترش پیام غدیر در دست احداث دارد، بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که ما هر ساله انجام می‌دهیم، پروژه نبض است. سال گذشته تیم نبض مجموعه و دانشجویان شهر مشهد به عیادت ۵ هزار بیمار رفتند و پیام غدیر را به آن‌ها ابلاغ کردند. این عمل امسال هم در دستور کار مجموعه است و بیماران بسیاری را عیادت خواهیم کرد. همچنین سه هزار المان طراحی شده که به کادر درمان زحمت‌کش در بیمارستان‌های مختلف اعطا خواهد شد.

فلاح در رابطه با فعالیت‌هایی که توسط مجمع نکوداشت غدیر در فضای مجازی صورت گرفته است عنوان کرد: طراحی سایت «ما و غدیر» و تولید کلیپ‌هایی با محتوای انتشار پیام غدیر از جمله کارهایی است که در فضای مجازی صورت گرفته است. همچنین جشنی برای دوستان در فضای مجازی طراحی شده است که در روز جمعه، یک هفته بعد از روز غدیر برگزار خواهد شد و مردم می‌توانند در فضای مجازی در آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: از پروژه‌های اجتماعی که توسط موسسه انجام می‌شود می‌توان به پروژه پزشکان اشاره کرد. ما ۶۰ پزشک عضو موسسه داریم که تحت عنوان پزشکان محب اهل‌البیت(ع) حضور دارند و در روز عید غدیر و روزهای پیش از آن، در مطب‌های خود هدایایی را به بیماران خود اهدا می‌کنند و در این فعالیت شریک می‌شوند. همچنین دو هزار المان برای پاسداری از غدیر بین پزشکان شهر مشهد توزیع خواهد شد.

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر گفت: ما هر ساله دو تریلی را آذین‌بندی می‌کنیم و بیشتر در مناطق روستایی و مناطقی که کم‌تر این جریان شکل گرفته است، جشن سیاری را برگزار می‌کنیم. سال گذشته ۷۰ منطقه محروم را با این کارناوال‌های شادی، روستا به روستا گذر کردیم و توانستیم پیام غدیر را در میان مردم آن مناطق گسترش دهیم. از دیگر کارهای این مجموعه با عنوان سفره احسان علوی، همچون سال گذشته، در ظهر روز غدیر برپا خواهد شد و ۳۰ هزار غذا در میان نیازمندان مناطق محروم توزیع خواهد گردید.

فلاح خاطرنشان کرد: پروژه بعدی با عنوان پروژه تاکسیرانان است که همچون ۴ سال گذشته امسال هم برگزار می‌گردد و برای تعدادی تاکسیرانان شهر، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود تا نحوه برخورد و تبریک عید غدیر را با مسافران آموزش ببینند. همچنین پروژه وارث از دیگر پروژه‌های مجموعه است که هر ساله با هدایایی به دیدار خانواده‌های شهدای سادات می‌رویم و امسال علاوه بر آن در درب منزل چهار شهید مدافع حرم، جشن خیابانی غدیر را خواهیم داشت.

مهدی عنایتی، مدیر روابط عمومی مجمع نکوداشت غدیر نیز در ادامه این نشست در رابطه با فعالیت‌های این موسسه فرهنگی بیان کرد: مجمع نکوداشت غدیر از سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و تا سال ۱۳۹۵ بیشتر در حوزه تبلیغی، تربیتی و تعظیم‌ شئائر غدیر فعالیت می‌کرد. اتفاق ویژه‌ای که در سال ۱۳۹۶ رخ داد این بود که بزرگان موسسه به جوان‌ترهایی که فعالیت‌های دانشجویی انجام می‌دادند اجازه دادند تا در موسسه فعال شوند و آن‌ها یک دوره استراتژی فرهنگی را به صورت فشرده زیرنظر دانشگاه تهران گذراندند‌‌ و کار استراتژی را از سال ۹۶ آغاز کردیم.

وی افزود: پس از آن ما در سه حوزه مخاطب، موضوع و جغرافیا تمرکز کردیم. جغرافیای ما هرجایی است که دانشجویان و جوانان حضور دارند و موضوع ما غدیر و وارث غدیر، امام زمان(عج) است.

مدیر روابط عمومی مجمع نکوداشت غدیر تصریح کرد: اعضای مجمع نکوداشت غدیر گرد هم آمده‌اند تا در چهارچوب شرع مقدس اسلام، به صورت مجموعه‌ای شناخته‌شده، هدف‌دار، همدل و متخصص به فعالیت تخصصی فرهنگی در قالب مشاوره و اجرای مراسم مذهبی برای مخاطبان دانشجو و دانشگاهی اقدام کنیم. هدف ما رساندن پیام وجود حجت حاضر و تمسک به آن پیشوای الهی به عنوان وارث غدیر، درخواست دعا برای فرج آن حضرت و ترویج مفهوم ولایت و امامت با ابزارهای مختلف تبلیغی است تا با معادل‌سازی و تربیت نیروی متخصص و متعهد برای استمرار این فعالیت وسیع و عمیق منجر شود.

عنایتی خاطرنشان کرد: با توجه ویژه به منابع انسانی داوطلب، حرفه‌ای و حامیان فعالیت خود را گسترش می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا با ارائه‌ محصولاتی باکیفیت استقلال خود را حفظ کنیم. چهار هدف کلان موسسه مجمع نکوداشت غدیر نیز شامل رشد همه‌جانبه نیروها، اجرای فعالیت تبلیغی سالم در دانشگاه‌ها، استقلال مالی و تشکیل کلاس‌های تربیتی است.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا در سال ۱۳۹۹ به فعالیت در فضای مجازی ورود کردیم و نخستین جشن آنلاین دانشجویی را برگزار کردیم که در لحظه ۳۵۰ مخاطب این جشن را تماشا می‌کردند. همچنین تقدیر از سربازان سلامت را در دوران کرونا در دستور کار قرار داده بودیم. در سال ۱۴۰۰ نیز همزمان با نیمه شعبان فعالیت خود را آغاز کردیم و پروژه‌هایی کم‌نظیری مانند جشنواره واژه که اتفاق بزرگی در زمینه ادبیات بود را به ثمر رساندیم.

 

انتهای پیام

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن