اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی مطرح کرد:

تولید روزانه بیش از ۷۰ ساعت برنامه تلویزیونی و رادیویی آستان قدس در ماه رمضان

کد خبر : 52254

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی فعالیت‌های رسانه‌ای این مرکز در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد و گفت: در ماه میهمانی خدا روزانه بیش از ۷۰ ساعت برنامه رسانه‌ای در این آستان تولید و برای عموم مخاطبان داخلی و خارجی پخش شده است.

به گزارش صبح مشهد، محسن هوشمند اظهار کرد: ما مفتخر هستیم در لباس نوکری امام رضا(ع) از طریق قاب رسانه دل‌های صدها میلیون زائر و دلداده را به بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) متصل کنیم و در همین راستا در ایام خاص سال از جمله ماه مبارک رمضان، برنامه‌های رسانه‌ای متعددی به زبان‌های مختلف فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، آذری، پرتغالی، ترکی و… تولید و پخش می‌شود.

وی افزود: امسال به دلیل تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، سال متفاوتی را پشت سر گذاشتیم و در حوزه رسانه‌ای نیز تلاش کردیم همنشینی بهار طبیعت و بهار قرآن را در برنامه‌های تولیدی منعکس کنیم.

وی گفت: در شب سال تحویل بزرگترین اجتماع نوروزی ایرانیان در حرم مطهر رضوی شکل گرفت و شاهد حضور بیش از ۲ میلیونی زائرانی بودیم که توفیق داشتند سال جدید را در کنار مضجع نورانی ثامن الحجج(ع) تحویل کنند و پس از آن نیز به فاصله کمتر از ۱۳ ساعت، مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری در نخستین روز از سال برگزار شد و در این مراسم نیز شاهد حضور چشمگیر زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی بودیم.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افزود: این دو رویداد بزرگ نوروزی با حداکثر ظرفیت رسانه‌ای پوشش داده شد و تلاش کردیم علاوه بر خیل گسترده زائران حاضر در مراسم، عموم مخاطبان و دلدادگان اهل‌بیت(ع) نیز از طریق امواج رسانه‌ای دلهایشان را راهی مشهرالرضا(ع) کنند.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند روز از سال نو نیز وارد ماه مبارک رمضان شدیم و به همین مناسبت برنامه‌های متنوع قرآنی، مناجات خوانی، تبیین معارف دینی و مراسم شب‌های قدر برگزار شد.

هوشمند تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان به همت خادمان و خادمیاران رضوی در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس، به طور میانگین روزانه بیش از ۵۰ ساعت برنامه تلویزیونی و بیش از ۲۰ ساعت برنامه رادیویی به زبان‌های مختلف پخش شد. همچنین در بستر فضای مجازی برنامه‌های ویژه مخاطبین بین‌المللی به زبان‌های آذری، اردو و پرتغالی تولید و پخش شد.

هوشمند به پوشش گسترده مراسم احیای شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی نیز اشاره و تصریح کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، در شب‌های پرفیض قدر ظرفیت حرم مطهر رضوی تکمیل شد که جمعیت میلیونی زائران در این شب‌ها جلوه بی‌نظیری از ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حضرت رضا(ع) را به نمایش گذاشتند و به همت خادمان رسانه‌ای، عموم مردم در نقاط مختلف کشور نیز توفیق یافتند از طریق رسانه این مراسم باشکوه را همراهی کنند.

وی گفت: امسال برای اولین بار پوشش مراسم شب‌های قدر با ۳۵ دوربین انجام و منجر به افزایش کمی و کیفی خدمت رسانه‌ای در این عرصه شد.

هوشمند افزود: پخش زنده مراسم شب‌های قدر حرم از طریق شبکه شاد نیز ابتکار تازه‌ای بود که مورد استقبال قرار گرفت و بیش از نیم میلیون مخاطب از این طریق همراه زائران رضوی در مراسم احیا شدند که از نظر آماری یک رکورد بود.

پایان خرداد، آخرین مهلت دریافت آثار سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در ادامه به برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نیز اشاره کرد و گفت: مهلت ارسال آثار به سومین دوره جشنواره تا پایان خرداد ماه است و از عموم مخاطبانی که به حضرت رضا(ع) ارادت دارند و چه به شکل حرفه‌ای و تخصصی و یا عمومی در بستر فضای مجازی محتوایی را با نام مبارک حضرت تهیه و منتشر کرده‌اند، دعوت به عمل می‌آوریم در این جشنواره شرکت کنند. هوشمند در تشریح جزئیات و ویژگی‌های جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نیز گفت: این جشنواره با هدف ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه‌ای دارای مضامین رضوی برگزار می‌شود و «سیره رضوی»، «زائر و زیارت رضوی»، «وقف و نذر رضوی»، «خدمت رضوی»، «هویت مشهدالرضا» و «جهاد تبیین» به عنوان محورهای موضوعی آن تعیین شده است.

هوشمند اضافه کرد: بخش‌های جشنواره نیز شامل «رسانه‌های خبری و تحلیلی»، «رسانه‌های مجازی»، «رسانه‌های صوتی و تصویری»، «عکس و گرافیک»، «مقاله، رساله و پایان‌نامه» و «پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های #چهارشنبه_های_امام_رضایی، #همه_خادم_الرضاییم، #امام_رضا و #ImamReza» خواهد بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی خاطرنشان کرد: عموم مردم و به‌ ویژه اصحاب رسانه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره و ثبت‌نام، به پایگاه اختصاصی mediafest.razavi.ir مراجعه کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن