شهری

۵۰ باغ – ویلای غیرمجاز در مشهد قلع و قمع شد

کد خبر : 36955

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از قلع و قمع ۵۰ باغ – ویلای غیرمجاز در منطقه دهشک این شهرستان خبر داد.

صبح مشهد– امید طهماسبی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی این تعداد باغ- ویلای غیرمجاز در اراضی کشاورزی که در سطح ۱۷.۵ هکتار احداث شده بود قلع و قمع شد.

وی ادامه داد: اراضی زراعی و باغ‌ها به‌عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور از سرمایه‌های ملی جامعه است و بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی- اسلامی و قوانین کشوری، حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است.

رییس جهاد کشاورزی مشهد گفت: از این رو سازمان امور اراضی کشور صیانت از زمین‌های کشاورزی را به‌عنوان رسالتی دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود می‌داند و با مشارکت تمامی شهروندان بر آن است تا در جهت حفظ منابع پایه و تامین امنیت غذایی جامعه از زمین‌های زراعی و باغ‌ها محافظت کند.

طهماسبی‌زاده افزود: دراجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اراضی شهرستان مشهد تیم نظارتی به صورت مستمر از مناطق مختلف بازدید می‌کنند و در صورت تخلف اخطار داده شده و در صورت عدم بازگشت به وضع سابق باید با هماهنگی واحدهای مربوطه قلع و قمع و تخریب دیوارکشی‌های غیر مجاز و بدون مجوز هر چه سریعتر انجام شود.
هم اکنون بیش از ۹۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان مشهد تحت نظارت و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن