اجتماعی

علی کهنمویی دبیر کل سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام مطرح کرد:

تعیین روز جهانی مقابله با اسلام هراسی نقطه عطفی در مبارزه با اسلام هراسی در سطح بین المللی است

کد خبر : 46350

به گزارش صبح مشهد، مجمع عمومی سازمان ملل متحد  اسفند سال گذشته و همزمان با ۱۵ مارس قطعنامه ای با عنوان “روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی”  را با اجماع تصویب کرد.

جمهوری اسلامی ایران از جمله بانیان قطعنامه بود که در تهیه پیش نویس و تصویب آن تلاش زیادی کرد.

این قطعنامه توسط کشورهای  اسلامی ارائه شد و ایران و ۵ کشور دیگر رهبری مذاکرات مربوط به این قطعنامه را برعهده داشتند.

ایران به همراه پاکستان ، ترکیه، عربستان ، اردن و اندونزی، رهبری مذاکرات را برعهده داشت و بر عزم خود برای مبارزه با اسلام هراسی تاکید مجدد کرد.

قطعنامه یاد شده هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می کند و خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

این قطعنامه از سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی می خواهد که بطور موثر در مورد مقابله با اسلام هراسی آگاهی بخشی کنند و این روز را گرامی بدارند.

در این باره علی کهنمویی دبیر کل اتحادیه جهانی حقوق دانان مسلمان گفت: با گرامیداشت این روز می‌توانیم درک جهانی بهتری از اسلام و احکام اسلامی ایجاد کنیم و از طریق مجمع عمومی سازمان ملل،  پیام همبستگی و همکاری بین‌المللی را به همه جهان ارسال کنیم.

وی افزود: این قطعنامه عزم ما را برای مقابله موثر و سازنده با اسلام هراسی به عنوان یکی از چالش های اصلی جامعه بین المللی نشان می دهد.

کهنمویی اظهار داشت: طی چند دهه اخیر، تحرکات ضد اسلام و مسلمانان به طور مزمنی توسط برخی رسانه‌ها، سیاستمداران،  اینفلوئنسرها و در نیز گفتمان های دانشگاهی تقویت شده‌اند.

وی تصریح کرد: ما باید سخنان نفرت انگیز و اعمال تبعض علیه مسلمانان را به شدت محکوم کنیم و در عین حال اقدامات لازم را برای جلوگیری از این نقض حقوق اولیه انسانی مسلمانان انجام دهیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن