شهری

فعالیت بخش کووید-۱۹ در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد پایان یافت

کد خبر : 46307

رییس بخش عفونی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از گذشت بیش از ۲ سال از شروع پاندمی کرونا و ابتلای بسیاری از جمعیت کشور به این بیماری، فعالیت بخش کووید ۱۹ این مرکز درمانی به دلیل عدم مراجعه بیمار مبتلا به کرونا پایان یافت.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر رزیتا خداشاهی افزود: طی یک ماه اخیر ورودی بیماران صرفا مبتلا به کرونا به بخش‌های بیمارستان کمتر شده بود و بعد از چند روز نیز ورودی اورژانس کووید- ۱۹ این مرکز درمانی به صفر رسید که پس از ترخیص بیماران بستری در بخش در عمل بخش کووید ۱۹ بیمارستان امام رضا(ع) تعطیل شد.

وی ادامه داد:بیماران با پی. سی. آر مثبت و یا مشکوک به کووید ۱۹ همچنان در این مرکز درمانی تحت مراقبت هستند و در صورت مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به این مرکز درمانی، در اتاق ایزوله تحت مراقبت قرار می‌گیرند و اگر روند مراجعه بیماران به طور مجدد سیر افزایشی پیدا کند دوباره بخشی از بیمارستان امام رضا(ع) به درمان بیماران کووید – ۱۹ اختصاص خواهد یافت.

رییس بخش عفونی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) با اشاره به این که طی چند روز گذشته آخرین بیمار کووید- ۱۹ از این مرکز ترخیص شد گفت: همین الان در دنیا برخی از کشورها در شرایط عود بیماری کرونا هستند بنابراین نمی توان تصور کرد که بیماری کووید پایان یافته است و باید واکسیناسیون و استفاده مستمر از ماسک همچنان ادامه داشته باشد.

خداشاهی تاکید کرد: برای جلوگیری از مواجه شدن به سویه جدید بیماری کرونا نیاز است که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

او ادامه داد: به دلیل عود بیماری سرخک در کشور افغانستان باید مراقب علایم ابتلا به این بیماری بود اما تاکنون موردی از بستری بیمار بزرگسال مبتلا به سرخک نداشته ایم اما کودکانی که به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، واکسیناسیون آنها به تعویق افتاده است در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند بنابراین برای انجام واکسیناسیون این دسته از کودکان باید هر چه سریعتر اقدام شود.

وی اضافه کرد: ابتلا به سرخک در کودکانی که واکسینه نشده اند شدیدتر است بنابراین باید به سرعت واکسیناسیون کودکان تکمیل شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن