پایتخت فرهنگ اسلامی

بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در محکومیت هتاکی به خواهر شهید کاوه

کد خبر : 46304

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در محکومیت هتاکی به خواهر شهید کاوه در حین انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیانیه‌ای صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
هتاکی به خواهر محترم سرلشکر شهید محمود کاوه در قطار شهری مشهد در حین انجام فریضه واجب امر به معروف ونهی ازمنکر فردی که کشف حجاب و بدحجابی داشت را محکوم می‌کنیم.

الگوی زندگی شهید کاوه را می‌توان در زندگی خواهر محترم این بزرگوار دنبال کرد. شهید کاوه در سن ۱۲ سالگی در حین انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر این واجب شرعی، سیلی خورد. امروز بر خود واجب می‌دانیم که در راستای ترویج این واجب فراموش شده، طبق قانون و با جدیت با هتاکان به خواهر این شهید گرانقدر برخورد کنیم تا فردی دیگر اجازه نیابد مقابل این واجب الهی بایستد.

با توجه به اصل هشتم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر بعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود کیفیت آن را قانون معین می کند.

همچنین بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است: علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌گردد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن محکوم کردن این رفتار ناشایست و غیرقانونی علیه آمر به معروف و ناهی از منکر، برخود واجب می‌داند مراتب پیگیری قضایی را تا حصول نتیجه و برخورد قاطع با متخلفین را دنبال نماید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن