اسلاید شوشهری

ابرهای قدرتمند بارش زا در راه استان

از فردا با شدت گرفتن بارش ها احتمال سیلابی شدن مسیل وجود دارد

کد خبر : 46113

از روز یک شنبه شاهد ورود یک سامانه بارشی قدرتمند به استان و مشهد خواهیم بود که بارش های بسیار خوبی را در بیشتر نقاط خواهد داشت، آن طور که کارشناس هواشناسی استان در گفت و گو با خراسان رضوی اعلام کرده این بارندگی‌ها برای روزهای یک شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری در برخی ساعات شدت بیشتری خواهد یافت، به طوری که آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

به گزارش صبح مشهد، عنایتی کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان با بیان این که بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق از روز شنبه برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی شده است تصریح کرد: بارش تگرگ برای نواحی مستعد پیش‌بینی شده است، ضمن این که وزش باد به‌ویژه در نقاط بادخیز استان همراه با گردوخاک و خسارت احتمالی شدت خواهد گرفت. وی افزود: دمای هوا در مناطق مختلف به‌ویژه دمای روزانه از ظهر شنبه در مشهد و سایر مناطق استان کاهش خواهد یافت.

هواشناسی کشور نیز در باره بارش ها اعلام کرده با ورود این سامانه که با رطوبت غنی دریای سرخ همراه خواهد بود، بارش های بسیار خوبی را در پهنه گسترده ای از خاک کشور شاهد خواهیم بود.همچنین هواشناسی استان در اطلاعیه ای در این زمینه به مردم اعلام کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر روز شنبه، استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت و ضمن افزایش شدت وزش باد، به تدریج شاهد افزایش ابرناکی و همچنین شروع بارش‌های رگباری از نواحی غربی استان خواهیم بود که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده بارش‌های این سامانه تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت. توصیه می شود تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها ، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن