یادداشت روز

خواسته دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی از مدیر کل سازمان تامین اجتماعی

تامین اجتماعی ترکیب زیبایی که فقط ظاهری زیبا دارد!

کد خبر : 45977

ترکیب زیبایی که فقط ظاهری زیبا دارد امنیت اجتماعی به معنای اعم کلمه آیا صندوق در این حوزه موفق بوده است؟ 

نویسنده: احسان سهرابی دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی

صبح مشهد– ابتدا باید گفت سازمان تامین اجتماعی با بالاترین نرخ وصولی در کشورهای توسعه یافته را دارد. آیا بیمه شدگان از ارائه خدمات سازمان رضایت دارند؟

چرا بازنشستگان سازمان مانند اختاپوس سازمان را رها نکرده آموزش فرار بیمه ای را به بیمه شدگان می دهند ؟

چرا باید نیم عشر اجرائیه جزء ((هزینه ها)) لحاظ شود ومابین کارمندان تقسیم شود ؟در صورتیکه در قوه قضائیه جزء ((درآمدها)) محسوب می شود

چرا با توجه درآمد تامین اجتماعی کارگران ساختمانی محروم از بیمه شدن هستند ؟؟
کارگرانی که با توجه اینکه از قبل آنان از شهرداری منابع مالی قابل توجهی دریافت می گردد ولی متاسفانه تخصیص صحیحی جهت بیمه شدن آنان که حدود ۷۰۰ هزار نفر در کشور می باشد تحقق نیافته است وبا روش و تدبیری که مدیر استان باید داشته باشد که ندارد سهم درآمدی سازمان باید در همین استان هزینه شود .‌‌‌..‌ که متاسفانه با توجه عملکرد ضعیف مدیران این مهم تحقق نیافته است .

چرا مدیران استانها با تخلفات کارگاههای بالای ۵۰ نفر مسامحه می کنند ؟ متاسفانه با اینکه در رسانه ها فریاد عدم توازن درآمدها و مصارف را بزرگترین مشکل سازمان می دانند. این سکوت معنا دار در برخورد با اینگونه مباحث بابت چیست که جای تامل دارد ویا سازمان مدیران چابک و مقتدر نیاز دارد .

در بخش خصوص گزارشاتی مبنی برحضور مدیرانی است که سقف مستمری را می گیرند و وارد فاز ۳۰ سال دوم بازنشستگی شده اند با توجه به شرایط مالی صندوق و گزارشات که تحت عنوان سوت زنی انجام می گیرد سکوت معنا داری توسط سازمان تامین اجتماعی انجام می شود که باعث خسران وزیان به شاغلین وبازنشستگان می شود .

مشکلات کارگران در سخت وزیان اور و گروگان گیری سازمان تامین اجتماعی بیمه شده ای که ۲۰ سال مستمر کار صادقانه دچار آسیب های جسمانی شده است.

چرا که بابت ۴درصد سخت وزیان آور کارگر را گروگان می گیرند و بازنشست نمی کنند که وصول مبلغ بیمه جزء صلاحیت های ذاتی سازمان تامین اجتماعی است که نص صریح قانون اشاره شده است قصور مدیریتی را که کارگران نباید جور بکشند .

مطلب دیگر در خصوص عدم شفاف سازی اطلاعات به حق کارگران است
کارگران عزیز پس از ۲۰ سال وارد پروسه دادخواست سخت وزیان آور می شوند کارگر بر مبنای شغل شکایت خود را مطرح می کند پس از تایید در کمیته های بدوی و تجدید نظر سخت وزیان وارد مرحله اجرا می شود که تازه قصه درام سازمان تامین اجتماعی آغاز می گردد . که شما باید بروید چند عنوان دیگر هم که در پروند ه موجود است طرح دادخواست نمایید مگر نمی شود ابتدا استعلام از عناوین شغلی از تامین اجتماعی اخذ شود بعد طرح دادخواست شود مگر گره انداختن توی کار مردم لذت دارد مگر استان زنجان، گیلان با خراسان رضوی چه فرقی می کند.

در خصوص غرامت بیماریها یا غرامت ایام بارداری نیز باید اظهار مسئولین کشوری سازمان تامین اجتماعی اعلام می کنند با ارائه خدمات توسط eservis ماهیانه به حساب بیمه شده واریز می شود که مصداق داریم که بیش از ۳ماه گذشته است ولی توسط سازمان پرداخت نشده است .که نیاز است مدیر کل نظارتی نیز بر این امور داشته باشد بیمه شده های استان رها نشوند بالاخص آنهایی که در صف وصول غرامت بیماری می باشند .

بیمه و مسئولیت مدنی
ماده ۳۶: کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان می باشد و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر نموده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تأدیه نماید. در صورتی که کارفرما از کسرحق بیمه سهم بیمه شده خودداری کند شخصاً مسئول پرداخت آن خواهدبود، تأخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود.

تبصره. بیمه شدگانی که تمام یا قسمتی از درآمد آنها به ترتیب مذکور در ماده ۳۱ این قانون تأمین می شودمکلفند حق بیمه سهم خود را برای پرداخت به سازمان به کارفرماتأدیه نمایند ولی در هر حال کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه خواهدبود.

امیدوارم در هفته کارو کارگر بارها مسئولین در مناسبت های مختلف با شهدا میثاق می بندند ورسانه ای می کنند ولی تاثیری در گره گشایی مشکلات مردم و تسهیل گری نمی بینیم .امیدوارم توصیه های شهید باکری را تامل و تعمیق داشته باشند که حداقل در راه خدمت شهید شوید .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن