زندگی

شخصیت‌ شناسی بر اساس بخش آشفته خانه

کد خبر : 45644

نتایج یک پژوهش ۱۰ ساله نشان می‌دهد بی‌نظمی آشپزخانه نشان‌دهنده فقدان عاطفی، کمدها نشان‌دهنده بی‌توجهی به‌جزئیات و حمام هم احساس بی‌لیاقتی است.

مترجم : فرنگیس یاقوتی| منبع: weorganizeu.com

صبح مشهد– شاید باورش برای شما سخت باشد اما بین بی‌نظمی و آشفتگی هر بخش از خانه‌تان با روحیات و شخصیت شما ارتباط مستقیمی دارد. قبل از خواندن ادامه این مطلب، نگاهی دقیق‌تر به بخش‌های مختلف خانه‌تان بیندازید. توجه داشته باشید که این مطلب، نتایج یک پژوهش ۱۰ ساله است که توسط روان‌شناسان دانشگاه هایدلبرگ، قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه آلمان انجام شده است. حالا اگر برای ایجاد تغییر در زندگی خود در سال جدید آماده هستید، مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا بدانید بی‌نظمی در کدام بخش از خانه، خبر از کدام ویژگی شخصیتی شما می‌دهد. در خور ذکر است که نتایج این پژوهش برای همه افراد صدق نمی‌کند.

ورودی خانه| به‌دنبال پناهگاهی آرامش‌بخش
ورودی خانه‌تان به شما پیام خوش آمدید می‌دهد یا پیام از این جا دور شوید؟ بی‌نظمی و آشفتگی در ورودی خانه نشان دهنده تفاوت در خود درونی و خود بیرونی صاحبخانه است. مثلا ممکن است شما در ظاهر لبخند بزنید و از درون دوست داشته باشید، گریه کنید! بی‌نظمی در ورودی خانه ممکن است به خاطر یک تمایل پنهانی برای جلوگیری از ورود افراد دیگر به داخل محیط خانه شما باشد و همچنین نشان می‌دهد که خانه شما یک پناهگاه آرام در مقابل شلوغی‌های خارج از خانه برای شما نیست. اگر شما جزو افرادی با این طرز تفکر نیستید، پس فکری به حال شلوغی ورودی خانه‌تان بکنید تا روی شخصیت‌تان تاثیر نگذارد.

آشپزخانه| فقدان عاطفی
سینک پر از ظروف کثیف و آشفتگی در آشپزخانه، نشانه این است که شما به سلامت خود اهمیت چندانی نمی‌دهید و در مراقبت از جسم و روان‌تان غفلت می‌کنید. همچنین بی‌نظمی در آشپزخانه نشان دهنده فقدان عاطفی و نیازهایی است که حواس‌تان برای پاسخ دادن به آن‌ها، جمع نیست.

اتاق پذیرایی| فراری از معاشرت با دیگران
بی نظمی و آشفتگی در پذیرایی می‌تواند نشان دهنده این باشد که شما تمایلی برای رفاقت و معاشرت با دیگران ندارید. بی‌نظمی در این بخش می‌تواند نماد انزوا و پنهان کردن خود باشد. پس اگر می‌خواهید زندگی اجتماعی بهتری داشته باشید ابتدا پذیرایی را مرتب کنید.

اتاق ناهارخوری| مشکل داشتن با خانواده
آشفتگی در ناهارخوری می‌تواند نشان دهنده مشکل در خانواده یا در میان دوستان باشد. پس اگر می‌خواهید روابط خود را با دوستان و به خصوص اعضای خانواده عمیق‌تر کنید، ابتدا اتاق ناهارخوری را مرتب کنید. در غیر این صورت، خطرات متعددی خانواده‌تان را تهدید خواهد کرد.

اتاق خواب| استرس زیاد و نداشتن آرامش
یکی از مهم‌ترین اتاق‌هایی که باید از بی‌نظمی و آشفتگی دور باشد، اتاق خواب است. آشفتگی در اتاق خواب چیزهای زیادی را نشان می‌دهد، مثلا نبود صمیمیت در خانواده، ارتباطات نامناسب، استرس زیاد، نداشتن آرامش روزانه و… . پس اگر دوست دارید روابط خود را احیا کنید و یک خواب آرام داشته باشید اتاق خواب خود را مرتب کنید.

حمام| احساس بی‌لیاقتی
بی‌نظمی در حمام می‌تواند نشان دهنده احترام نگذاشتن به خود و احساس بی لیاقتی در فرد باشد. همچنین ممکن است نشان دهنده فقدان احساس امنیت و احساس آسیب‌پذیری باشد. پس اگر به دنبال افزایش اعتماد به نفس در خود هستید، ابتدا حمام خانه‌تان را مرتب کنید.

اتاق کار| مسئولیت پذیر نبودن
به هم ریختگی در اتاق کار شما ممکن است نشان دهنده مسئولیت پذیر نبودن شخصی و همچنین وجود مشکل در مدیریت کسب و کار خانواده باشد. اگر می‌خواهید کنترل اوضاع مالی خود را به دست آورید، خلاقیت خود را تحریک کنید و به تعادل شغلی و زندگی بهتری دست یابید، اتاق کار خود را شلوغ نکنید.

زیرزمین یا انباری| درگیر گذشته بودن
اگر همه چیز را بدون هدف و بررسی کارایی‌اش در انباری یا زیرزمین خانه‌تان انبار می‌کنید، می‌تواند نشان دهد که پایه‌های زندگی شما متزلزل است. همچنین ممکن است ناتوانی در رها شدن از گذشته و درگیری بیش از حد با گذشته را آشکار کند. اگر می‌خواهید رو به جلو حرکت و فرصت‌ها و تجربیات جدید کسب کنید، پس زیرزمین و انباری خانه‌تان را مرتب کنید.

کمدها| توجه نداشتن به جزئیات
کمدهای شلوغ و فشرده ممکن است نشان دهنده تمایل به از بین بردن شهود و بینش شما باشد و این که برای گرفتن تصمیم‌های نهایی، توجهی به جزئیات ندارید. مرتب کردن کمد ممکن است به شما کمک کند تصمیمات بهتری بگیرید و بر اساس تصورات خود عمل کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن