استانیدانش و فناوری

دستیابی آبفا خراسان رضوی به فناوری جداسازی و تشخیص ویروس کووید ۱۹ از منابع آب و فاضلاب

کد خبر : 45635

رئیس اداره آزمایشگاه های آبفا خراسان رضوی اعلام کرد: این شرکت به فناوری جداسازی و شناسایی ویروس کووید ۱۹ از منابع آب و خروجی تصفیه خانه های فاضلاب با استفاده از تکنیک PCR دست یافته است.

به گزارش صبح مشهد، هوشیار اکبری در گفتگو با خبرنگار ما این دستاورد را از افتخارات آبفا خراسان رضوی دانست و اظهار داشت: ردیابی هر نوع عنصر بیولوژیک از جمله لاشه در حال فساد یا جلبک ها نیز در منابع آبی با استفاده از همین فناوری از دیگر موفقیت ها آزمایشگاه سلولی – مولکولی این شرکت محسوب می شود.

وی با اشاره به سیاست آبفا خراسان رضوی در توسعه و تجهیز آزمایشگاه های آب و فاضلاب درشهرهای استان افزود: ۲۰ آزمایشگاه کنترل کیفیت آب وپنج آزمایشگاه فاضلاب در ستاد و شرکت های تبصره دو و امورهای تابعه وظیفه رصد و نظارت بر فرآیند تولید و توزیع مصرف آب را برعهده دارند.

وی ایجاد سه آزمایشگاه در بخش باکتریولوژیک و ارتقاء یک آزمایشگاه میکروبی به شیمی در سال ۱۴۰۱ و دریافت استاندارد بین المللی ایزو ۱۷۰۲۵ خارجی را از برنامه های آبفا خراسان رضوی تا سال ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: ۹ آزمایشگاه باکتریولوژی در استان دارای استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ هستند و قرار است دو ازمایشگاه دیگر هم در سال جاری به این تعداد افزوده شوند.

به گفته وی آزمایشگاه ستاد در دو بخش شیمیایی و میکرو بیولوژی هم موفق به دریافت استاندارد مذکور طی چند سال اخیر شده است.

هوشیار اکبری همچنین اضافه کرد: استاندارد گواهی معتمد محیط زیست در بخش فاضلاب برای ستاد و شهرهای تربت حیدریه ، سبزوار دریافت شده و بزودی نیشابور هم از این استاندارد برخودار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن