اسلاید شوورزشی

سعید شقایی فلاح به دنبال رکورد جهانی گینس در مواشی چودان

کد خبر : 44935

داوطلب مشهدی ثبت رکورد جهانی گینس گفت: همیشه ورزش در زندگی‌ام اولویت داشته و سابقه ۴۰ ساله در ورزش‌های رزمی دارم.

به گزارش صبح مشهد، سعید شقایی فلاح در نشست خبری ثبت رکوردش در گینس اظهار کرد: متولد ۱۳۵۷ در مشهد هستم و از سال ۱۳۶۷ ورزش‌های رزمی را شروع کردم. در طول این مسیر عناوین زیادی کسب کردم، تا سال ۸۴، ۲۴ مقام قهرمانی استانی، کشوری و بین‌المللی به دست آوردم و آخرین سمتی که داشتم هم مربی بدنساز تمام رده‌های سنی کاراته استان بوده‌است. دان ۴ کاراته، خان ۹ موی‌تای و شال‌بند مشکی کونگ‌فو هم دارم.

وی در خصوص جزئیات رکوردش تشریح کرد: ۳۰۰ ضربه مواشی چودان در ارتفاع ۹۵ سانتی‌متر در مدت زمان ۶۰ ثانیه رکوردی است که قصد دارم آن را در گینس ثبت کنم. قانونی که برای من تعیین شده بدین ترتیب است که فردی با قد ۱۷۵ سانتی‌متر، میت یا پد را در قسمت شکم خود نگه داشته و باید ضربات به آن برخورد کند.

این رزمی‌کار خراسانی اضافه کرد: ضربات پا باید متناوب بوده و در زمان برخورد یک پا به میت، پای دیگر باید روی زمین قرار داشته باشد. شدت ضربه مهم نیست و سرعت ضربه و رعایت شدن قوانین اهمیت دارد. به توجه به نامه‌نگاری‌ها و استعلام‌هایی که انجام دادیم، کسی تا به حال نتوانسته این رکورد را به نام خود ثبت کند.

شقایی فلاح بیان کرد: در سال ۲۰۱۷ شانس خود را در فیلد دیگری امتحان کردم، قصد داشتم که در مسافت ۳ کیلومتر ضربه مواشی جودان را بزنم که سازمان گینس آن را قبول نکرد. به من گفته شد که فیلدهای خاصی را می‌توان به عنوان رکورد در گینس ثبت کرد. ۶۰۰۰ ضربه پا در زمان ۱ ساعت یکی از این حرکات بود که بحث استقامت مطرح است.

این رزمی‌کار خراسان رضوی عنوان کرد: علاوه بر اینکه می‌توان حرکات و فیلدهای مشخص شده برای ثبت رکورد را در سایت رکوردهای جهانی گینس مشاهده کرد، می‌توان رکورد و حرکتی که مدنظر است را درخواست داد و پس از بررسی، اعلام می‌شود که این حرکت قابلیت ثبت رکورد دارد یا خیر.

شقایی فلاح افزود: ثبت رکورد توسط هر فرد نیازمند توانمندی و مهارت بالایی است. برای این موضوع باید محل و زمانی را مشخص کنید که طبیعتا نیازمند سفر و پرداخت هزینه است. همچنین باید افراد متخصص و مرتبط را که تاییدیه سازمان‌های جهانی دارند، به عنوان شاهد و ناظر داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وزنه ۲ کیلویی متصل به پاها در هر ۱۰ ثانیه، ۵۷ ضربه می‌زنم. به جز سابقه حدودا ۴۰ ساله در ورزش رزمی، تقریبا ۶ ماه است که به طور تخصصی روی این حرکت تمرکز کرده‌ام. فازهای قدرتی و استقامتی را گذراندم و روی فاز سرعتی متمرکز هستم. حدودا ۵ ساعت و نیم تمرین قدرتی می‌کردم و ۳ ساعت و نیم هم مدت زمان تمرین سرعتی است.

این رزمی‌کار خراسانی در خصوص زمان و محل ثبت رکوردش گفت: انشالله نهم فروردین‌ماه در دبی این رکورد را خواهم زد. ساعت آن هنوز معلوم نیست و در حال تطبیق شرایط فیزیکی و زمان انجام حرکت هستم. ۳ روز قبل از آن هم قصد دارم یک رکورد پیش‌بینی شده برای خودم بزنم.

مسیر ورزشی من به این رکورد ختم نمی‌شود

شقایی فلاح تصریح کرد: بزرگترین افتخار برای من و کشورم این است که بتوانم این رکورد را با موفقیت ثبت کنم. ثبت رکورد در گینس برای هر ورزشکاری یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. پس از ثبت این رکورد، به مسیر ورزشی‌ام ادامه می‌دهم.

وی در خصوص اینکه آیا این حرکت را ثبت ملی کرده، پاسخ داد: شاید بتوان قهرمان جهان شد، اما ثبت رکورد جهانی گینس افتخاری باارزش‌تر است. به عنوان یک ورزشکار ایرانی قصد دارم نامم را در گینس ثبت کنم، برای ثبت ملی به فدراسیون ورزش‌های همگانی مراجعه نکردم.

پرچم کشورم اسپانسر من است

این رزمی‌کار خراسان رضوی اضافه کرد: برنامه تمرینی خود را زیر نظر دکتر بهرام‌نژاد، رییس کمیته ورزشی المپیک، انجام می‌دهم و برنامه تخصصی را خودم تعیین می‌کنیم. با هزینه شخصی این تصمیم را گرفتم که رکورد جهانی بزنم. اسپانسری ندارم و فقط دلگرم به پرچم کشورم هستم.

شقایی فلاح در خصوص روند ثبت رکورد در گینس تشریح کرد: برای ثبت رکورد گینس دو راه پیش پای داوطلب قرار داده می‌شود. راه اول این است که مبلغی بین ۷ تا ۹ هزار دلار پرداخت کنید و در حضور سه نماینده رسمی گینس حرکت مورد نظر را انجام می‌دهید و توسط آن‌ها رکورد ثبت می‌شود. راه دوم این است که ۱۲ هفته برای بررسی رکورد زمان صرف می‌شود.

وی افزود: در این زمان ۳ فرد متخصص و دارای مدرک معتبر جهانی و بین‌المللی مرتبط باید در لحظه ثبت رکورد حضور داشته باشند، حداقل ۳ دوربین در مکان باید باشد به طوری‌که همدیگر را پوشش دهند و زمان‌سنج هم در داخل تصویر مشخص باشد.

این رزمی‌کار خراسانی گفت: تمام مستندات برای سازمان جهانی گینس ایمیل می‌شود و بعد از ۱۲ هفته و بدون دریافت هزینه اعلام می‌شود که ثبت رکورد مورد تایید است یا خیر. می‌توان با پرداخت مبلغ ۹۶۰ دلار، زمان ۱۲ هفته‌ای را به ۵ روز کاری کاهش داد. من هم همین راه را انتخاب کردم.

شقایی فلاح عنوان کرد: آبان‌ماه در دبی حضور داشتم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهم. همان زمان پیشنهاد اسپانسرینگ به من داده شد، اما قبول نکردم و دوست دارم با پرچم ایران به این افتخار دست پیدا کنم.

ثبت رکورد در گینس پاداشی ندارد

وی گفت: تمام هزینه‌های لازم حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خواهد شد. جایی ندیدم و نشنیده‌ام که گینس در قبال ثبت رکورد، به داوطلب پاداشی بدهد. جایزه‌ای در کار نیست و فقط ثبت رکورد برایم اهمیت دارد. شاید بحث تبلیغات مطرح باشد، اما پاداشی برای داوطلبان گینس حتی در صورت موفقیت در نظر گرفته نمی‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن