اسلاید شوشهری

درنشست عصرانه کارآفرینی عنوان شد:

مشهد می تواند قطب عروسک سازی کشور شود

کد خبر : 44883

کارآفرین برتر حوزه عروسک سازی گفت: در حوزه عروسک سازی با وجود مشکلات بسیار تاکنون برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده ایم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد، سری جدید سلسله نشست های تخصصی «عصرانه های کارآفرینی »به همت کارگروه ارزش آفرینی با موضوع «صنایع دستی و عروسک سازی» با حضور؛«عفت محمودی» و«محمدرضا دارابی»زوج هنرمند و کارافرینان برتر حوزه عروسک سازی مشهد،در محل کارگاه این مجموعه برگزار شد.

این بانوی کارآفرین برتر اظهار داشت:عروسک سازی هنر صنعتی است که درصورت توجه بیشتر به آن،مشهدمیتواندبه قطب عروسک سازی کشور تبدیل شود.

عفت محمودی در خصوص چگونگی ورودش به این حوزه خاطر نشان کرد:درابتدابه صورت تفریحی وارد حوزه عروسک سازی شدم اما از سال ۱۳۹۴تصمیم گرفتم که در این حوزه به یک کارآفرین تبدیل شوم و افراد زیادی را وارد این هنر نمایم. ابتدا کار خود را با کلبه چوبی واقع دربوستان کوهسنگی شروع کردم و محصولات تولیدی را در این کلبه عرضه نمودیم.

این کارآفرین مشهدی افزود: آموزش نیز در همان پارک کوهسنگی به صورت رایگان برای علاقه مندان برگزار کردیم. این آموزش ها به گونه ای بود که همه می توانستند آن را فرابگیرند، بسیاری از افراد که برای تفریح به کوهسنگی می آمدند با دیدن بنده که در فضای باز به هنرجوها آموزش می دادم، به ما ملحق می شدند و برخی از این طریق وارد این حرفه و یا بهتر است بگویم این هنر شدند و علاوه بر اینکه برایشان یک سرگرمی است ،کمک خرجی برای خانواده شان هم هستند.

وی گفت: من به اتفاق همسرم، دو فرزندانم و خواهر زاده ام درحال حاضردر این حوزه فعالیت می کنیم و در این مدت توانستیم حدود ۴۵۰ نفر را به صورت مستقیم در این حوزه جذب و اشتغال زایی داشته باشیم و حدود ۱۰۰۰نفرهم به صورت غیر مستقیم با ما در ارتباط هستند چرا که هر فردی که از ما مواد اولیه دریافت می کند، به صورت خانوادگی وحتی باکمک اقوام این مواد را برای تهیه عروسک های زیبا انجام می دهند.

محمودی با بیان خاطره های جذاب از افرادی که به گونه های مختلف وارد حوزه ساخت عروسک شده اند؛ اظهار کرد: ما مواد اولیه را کاملا آماده شده در اختیار این ۴۵۰ نفر قرار می دهیم و عروسک مورد نظر را برای فروش از آنها تحویل می گیریم و آنها در این خصوص نیاز نیست به ما مراجعه کنند بلکه ما با توجه به اینکه اکثر این افراد، خانم های بدسرپرست و یا بی سرپرست ودر حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار هستند، مواد اولیه را تحویل داده و محصول نهایی راهم از درب منازل آنها تحویل می گیریم.

وی در ادامه از وضعیت بسیار سخت برخی از خانم های مجموعه خود در شرایط دشوار اقتصادی این روزها گفت و افزود: ما تا توان داریم و داشتیم حتی در شرایط سخت کرونایی هیچ کدام از آین خانواده ها را رها نکردیم و مواد اولیه را با وجود گرانی های پی درپی و بلاتکلیفی بازار در اختیار این خانم ها قرار دادیم تا از درآمد بی بهره نمانند اما در یک زمانی به قدری شرایط برای ما سخت شد که مجبور به فروش ماشین زیرپایمان شدیم، اگر چه مسئولین در ارگان های مختلف قول ارائه تسهیلات به ما می دادند اما تنها ارگانی که با ما همکاری کردودرمقاطع مختلف هوای مارا درحدامکان داشت، شهرداری مشهد بودکه جادارد ازمدیران ان تشکر داشته باشیم.

این کارآفرین ضمن گلایه از چگونگی اختصاص تسهیلات دولتی برای کارآفرینان،خاطرنشان کرد : این تسهیلات که ابتدا بیان شد ۵۰۰ میلیون تومان است و به کارآفرینان داده می شود، در نهایت با ۵۰ میلیون تومان موافقت شد!که آن را هم بخاطر سخت گیری های زیاد نتوانستیم دریافت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: من و همسرم عاشق این کار هستیم و از اینکه می بینیم خانم های سرپرست خانوار زیادی از این طریق امرار معاش می کنند و گرفتار معضلات ومشکلات مختلف نمی شوند بسیار خوشحال هستیم، بارها پای درد دل این خانم ها نشسته ام، برایم بسیار گریه کرده اند، از شرایط سخت زندگی خود، بیماری فرزند و یا همسر خود و … گفته اند و من نیز به درددلهای آنها گوش دادم و آنچه در توانم بوده است دریغ نداشته ام. گاهی گوش کردن به حرف های آنها نیز تسکینی بر قلب های شکسته آنها است و من آنها را خانواده خود می دانم.

محمودی افزود: این عشق درکار من به گونه ای شد که از تفریحات ما در منزل بسته بندی و درست کردن عروسک است، حتی فامیل که برای شب نشینی به منزل ما می آیند به ما در درست کردن عروسک ها کمک می کنند و برایشان یک جذابیت خاصی دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن