اسلاید شوشهری

راه‌اندازی مراکز غربالگری معتادان متجاهر زن و مرد در مشهد

کد خبر : 44797

بهزیستی استان به تمام تعهدات تعیین شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عمل کرده است.

به گزارش صبح مشهد، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن اعلام این خبر گفت: این مراکز با دستور کار شورای هماهنگی استان و تحت نظارت بهزیستی تأسیس و اداره می‌شود.

مسعود فیروزی با بیان اینکه در این دو مرکز، معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در استان، از نظر سنی، نوع بیماری و نوع اعتیاد مورد غربال قرار می‌گیرند گفت: تیم غربال و درمان در این دو مرکز، کارویژه‌ی شناسایی، غربال و ارائه گزارش به معاونت پیشگیری بهزیستی استان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز کمیته نظارت بر مراکز ماده۱۶ همچنین مسئله سالمندان معتاد یا بی‌سرپناه که توسط تیم‌های عملیاتی سطح استان جمع‌آوری می‌شوند مطرح و مقرر گردید از نظر سنی و نوع بیماری مورد غربالگری قرار گیرند.

فیروزی گفت: ۲۷ سالمند بالای ۶۵ سال که در حال حاضر در یکی از مراکز هستند و مطابق آیین‌نامه، شرایط نگهداری در مراکز معتادان متجاهر را ندارند با دستور قضایی به سایر مراکز منتقل ‌می‌شوند.

به گفته‌ی فیروزی، مرکزی که طبق مصوبه جلسه قبل، قرار بوده در بلوار پیامبر اعظم برای نگهداری معتادان متجاهر توسط شهرداری آماده‌سازی و تحویل شود با سپری شدن مهلت تحویل، هنوز از سوی شهرداری تحویل بهزیستی نشده است و لذا برای پذیرش معتادان جمع‌آوری شده، آماده نیست.

رئیس کمیته نظارت بر مراکز ماده ۱۶ خراسان رضوی افزود: بهزیستی تمام تعهدات محول شده از سوی شورای هماهنگی را به انجام رسانده و در صورت تحویل مرکز یاد شده به بهزیستی، طی یک هفته، تعداد ۳۰۰ نفر باقیمانده از معتادان متجاهر تسهیم شده، جمع‌آوری و مورد بازتوانی و درمان قرار می‌گیرند.

فیروزی گفت: در جلسه امروز مقرر شد که فرمانداری مشهد موضوع آماده‌سازی و تحویل این مراکز را پیگیر شود و نتیجه در جلسه‌ی آینده کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین نماینده دستگاه قضایی در کمیته، بر انتقال آرام و محتاطانه‌ی معتادان بهیود یافته یا در حال درمان و بازتوانی بین مراکز تأکید کرد.

وی افزود:‌ دادیار ناظر مراکز ماده ۱۶ از همه مدیران حاضر خواست این انتقال به شکلی انجام شود که در شرایط روحی روانی این بیماران و فرایند بازتوانی آنها خللی ایجاد نشود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن