اخبار مهم

فروش سکه‌های تقلبی به طلافروشی‌های مشهدی

کد خبر : 44691

پلیس مشهد با دستگیری ۴ کلاهبردار سابقه‌دار و سارق حرفه‌ای راز مجرمانه آن‌ها را بر ملا کرد.

صبح مشهد– مأموران کلانتری کوی پلیس مشهد چند ماهی می‌شد که روی پرونده فروش طلای تقلبی از سوی دو فرد ناشناس کار می‌کردند. سرنخ‌های کشف شده حاکی از آن بود که متهمان از شهرستانی دیگر به مشهد آمده و مدتی است با ترفندهای فریبنده به سراغ طلافروشی‌های حوزه استحفاظی این کلانتری می‌روند و نقشه متقلبانه خود را عملی می‌کنند.

ازآنجایی که سرنخ‌هایی از هویت این متهمان به دست آمده بود مأموران پس از تکمیل تحقیقات اولیه، تیم‌های گشتی را در منطقه فعال کردند و بررسی‌هایشان را ادامه دادند.

پیگیری‌های این پرونده از سوی مأموران دایره تجسس و اطلاعات کلانتری کوی پلیس ادامه داشت تا اینکه خبری از حضور متهمان تحت تعقیب از طریق مرکز پیام پلیس اعلام شد و زمانی نگذشت که تیم بررسی‌کننده این پرونده بلافاصله خود را به نشانی مورد نظر رساندند.

دستگیری متهمان هنگام فروش طلای تقلبی
مأموران که به محل طلافروشی رسیدند دو مرد جوان را مشاهده کردند که تصمیم داشتند دو عدد سکه طلای تقلبی را به صاحب این ملک تجاری بفروشند. متهمان غافل از اینکه دیگر حنایشان برای قانون رنگی ندارد منتظر اعلام نظر کارشناسی قیمت از سوی مرد طلافروش بودند که النگوهای نقره‌ای‌رنگ قانون بر دستانشان حلقه زد. دستبندی نه همچون سکه‌های فلزی تقلبی‌شان، بلکه از جنس فولاد که هیچ راه گریزی برای آن‌ها باقی نگذاشت.
دو مرد جوان اگرچه منکر حقیقت ماجرا بودند و خود را متهم به فروش طلای تقلبی نمی‌دانستند، اما مأموران پلیس با توجه به مستنداتی که علیه این افراد داشتند با هماهنگی قضایی آن‌ها را دستگیر کردند.

فروش سکه‌های تقلبی در تربت حیدریه
متهمان برای تکمیل تحقیقات اولیه به کلانتری کوی پلیس منتقل شدند و تحت بازجویی‌های مجریان قانون قرار گرفتند. دو مرد جوان که متوجه شدند شواهد و مستندات کافی علیه آن‌ها وجود دارد ضمن اقرار به ارتکاب جرم خود، به فروش طلای تقلبی به طلافروشی‌ها اعتراف کردند.
روز گذشته فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: ضابطان قضایی ما در کلانتری کوی پلیس در این عملیات دو عدد سکه طلای تقلبی را در بازرسی بدنی از متهمان کشف کردند. همچنین یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ متعلق به متهمان، در این مأموریت توقیف و در بازرسی از آن چهار عدد سکه طلای تقلبی دیگر نیز کشف و ضبط شد.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: در ادامه تحقیقات این پرونده اطلاعات دیگری به دست آمد که نشان می‌داد متهمان در شهرستان تربت حیدریه نیز اقدام به فروش سکه تقلبی کرده‌اند. در بازجویی‌های پلیس نیز مشخص شد که دو مرد جوان به دام افتاده تاکنون ۱۰ عدد سکه طلای تقلبی را به طلافروشی‌ها فروخته‌اند. با این حال، متهمان پس از تکمیل پرونده اولیه برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند و احتمال افزایش جرائم آن‌ها نیز در این ماجرا متصور است.

سارقان سریالی بولوار پیروزی در بند قانون
این مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه به دیگر عملیات پلیسی که منجر به دستگیری سارقان سریالی یکی از مناطق دیگر شهر شد، اشاره کرد و گفت: عوامل دایره تجسس کلانتری نجفی مشهد در راستای مقابله با سرقت‌های میدانی و ایجاد امنیت در برخی از مناطق در حوزه استحفاظی‌شان، اقدام به پایش و رصد میدانی کردند که اطلاعاتی از یک پرونده سرقت‌های سریالی به دست آوردند.

سرهنگ دهقانپور بیان کرد: در ادامه تحقیقات این پرونده مشخص شد که متهمان دو مرد جوان هستند که شبانه از انباری‌ها و پروژه‌های مسکونی در محدوده بولوار پیروزی مشهد سرقت می‌کنند. مجریان قانون با بررسی‌های میدانی متهمان این پرونده را در مخفیگاهشان در محدوده خیابان پنج‌تن شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی این افراد را به دام انداختند.

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اموال سرقتی از مخفیگاهشان کشف و ضبط شد. همچنین تحقیقات بعدی این پرونده حاکی از آن بود که متهمان از پنج ماه قبل دست به این سرقت‌ها زده‌اند که تحقیقات پلیسی و قضایی برای کشف دیگر جرائم این افراد ادامه دارد.

منبع: شهرآرا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن